بابایی: در نوشته‌های داوودآبادی، صفا و صداقت موج می زند

مراسم بزرگداشت هنرمند انقلابى حاج حمید داوودآبادى با حضور چهره هاى فرهنگى ادبیات مقاومت در دانشگاه صدا وسیما برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، امروز (دوشنبه) مراسم بزرگداشت هنرمند انقلابى حاج حمید داوودآبادى با حضور چهره هاى فرهنگى ادبیات مقاومت، گلعلى بابایى، رحیم مخدومى، مرتضى سرهنگى، مسعود ده‌نمکى، احسان محمدحسنى، حسین قرایى و محمدمهدى رحمتى در دانشگاه صدا وسیما برگزار شد.

گلعلى بابایى در شروع سخنرانى خود بیان کرد: من امروز این جا هستم تا راجع به انسانى حرف بزنم که خواندن خاطرات ایشان، وحشت آن فضا را هنوز هم به دلم مى اندازد، حمید داوودآبادى در نوشته هایش کاملا حس و حال فضاى جنگ و آن چه که دیده بود را به مخاطبان و خوانندگان آثارش بدون هیچ اغراق و ریا مى رساند.

سردار بابایى در ادامه تصریح کرد: وظیفه اصلى نظام این است که از حمید داوودآبادى و تفکراتش دفاع و حمایت به عمل آورد.

او براى انتقال اوج شفافیت نوشته داوودآبادى به قرائت قطعه اى از عملیات رمضان پرداخت و گفت: رهبری در مورد این نوشته ها فرمودند در این مطالب صفا و صداقت موج می زند. نویسنده غالبا نقش خود را کم رنگ و نقش یاران شهیدش را برجسته کرده است، سوال من از خودم این است که آیا این از معراج برگشتگان مى توانند آرمان های‌شان را در این سفر من الحق حفظ کنند و حتى آن ها را به یاد آورند.

حسین قرایى هم در این مراسم گفت: ما باید تا زمانى که این انقلابى ها زنده هستند جویاى حالشان باشیم، این روزها برخى بالادستى ها دهانمان را بو مى کنند که مبادا گفته باشیم انقلاب. داوودآبادى از قماش جدى است که ول کن انقلاب نیست، ایشان ١٤ شغل دولتى داشته که در هیچ کدام ماندگار نشد تا به وظیفه اصلى خود که نگهدارى هدف و فرهنگ انقلاب است بپردازد.

قرایى بیان کرد: شما باید جلسات متعددى را براى بزرگداشت داوودآبادى و امثالش قرار داده و آنها را علم کنید، تاریخ شفاهى در رابطه با زندگى این عزیزان و دیدگاهشان کم است و این موضوع تاسف بار است. البته این شروع کار بسیج خوب است و امیدواریم ادامه داشته باشد.

وی تصریح کرد: ما هنرمندان انقلابى را جدى نگرفتیم، نقش داوودآبادى ها در این حوزه خیلى جدى است و باید دیده شود، خیلى از هنرمندان به خاطر صراحت در گفتار و درستى هنرشان در بازنمایى حقیقت از دولت اخطار گرفته و مورد حمایت قرار نگرفتند چرا که سخنانشان به مزاج برخى خوش نیامده است.

رحیم مخدومى ضمن تشکر از بسیج دانشگاه صدا و سیما در خصوص حمید داوود آبادى اظهار کرد: حمید یک سنگربان متعهد است، زندگى حمید نشان می‌دهد که او رزمنده ٤٠ ساله است و رزمندگى او بعد از ٨ سال پایان نداشته، او همچنان در این عرصه فعالیت مى‌‌کند و ما نیز باید به این رزمندگان همیشه در صحنه احترام بگذاریم و از آن ها قدردانى کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 978559

وب گردی

وب گردی