خاکی صدیق: استیضاح وزیر علوم می‌تواند سیستم مدیریتی آموزش عالی را متزلزل کند

رئیس دانشگاه خواجه نصیردرباره بحث هایی که در زمینه استیضاح وزیر علوم مطرح می شود، گفت: در حوزه آموزش عالی بیش از هر زمانی به ثبات و آرامش نیاز داریم. بحث استیضاح وزیر علوم هر چند وقت یکبار مطرح می‌شود، چنین بحثی می‌تواند سیستم مدیریتی آموزش عالی را متزلزل کند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست خبری با موضوع دستاوردهای خوشه های فکری دانشگاه های سطح یک کشور، موضوعات جاری و بحث بودجه دانشگاهابا حضور روسای دانشگاه تهران، علامه، صنعتی شریف، صنعتی امیر کبیر و تربیت مدرس در دانشگاه تهران برگزار شد.

خاکی صدیق رییس دانشگاه خواجه نصیر تغییرات تعملات بین المللی گفت: اگر به ۵ سال گذشته نگاهی بیاندازیم و وضعیت کنونی تعاملات بین المللی را با سال های قبل مقایسه کنیم، در می یابیم اتفاقات بزرگی در این حوزه رخ داده و در این زمینه بین المللی سازی دانشگاه‌ها خودشان بنا به ضرورت اقدام کرده اند.

وی ادامه داد: در صورتی که ما به تفاوت هزینه ارزی جبران نشود، این زحمات بی نتیجه خواهد ماند، چون ما با دانشگاه‌های خارجی تعهداتی داریم و اگر نتوانیم به تعهدات خود عمل کنیم زبه آموزش عالی کشور صدمه خواهد دید. امیدواریم برای سال آینده ما به التفاوت این هزینه در نظر گرفته شود تا بتوانیم روند کار خود را ادامه دهیم.با توجه به شرایط اقتصادی که اکنون در جامعه حاکم است، ما از برخی هزینه ها زده و در بخش‌های دیگر هزینه می‌کنیم.

رییس دانشگاه خواجه نصیر تصریح کرد: در صورتی که بودجه‌ها به درستی لحاظ شود، در آینده یک منبع در آمد عظیم برای کشور به وجود می آید و به اقتصاد کل کشور جهش خوبی می‌دهد.

وی اظهار داشت: با وجود ورود ارز در دانشگاه‌ها منبع در آمدی و جهش در اقتصاد کشور محقق خواهد شد.

خاکی صدیق در زمینه اخباری که در زمینه استیضاح وزیر علوم مطرح می شود، گفت: در حوزه آموزش عالی بیش از هر زمانی به ثبات و آرامش نیاز داریم. بحث استیضاح وزیر علوم هر چند وقت یکبار مطرح می‌شود، چنین بحثی می‌تواند سیستم مدیریتی آموزش عالی را متزلزل کند.

وی افزود: در حال حاضر تیم و مسئولان وزارت علوم در راستای رفع مشکلات آموزش عالی تلاش می کنند. موضوعاتی که می خواهند بر اساس آن ها وزیر علوم را استیضاح کنند، مربوط به وزارت علوم نیست و ریشه در جای دیگر دارد،‌به اعتقاد من صحیح نیست به دلیل مسائلی که از بیرون بر این وزارت خانه تحمیل می‌شود وزیر علوم استیضاح شود. امیدوارم وزارت علوم و آموزش عالی شاهد ثبات باشیم و نمایندگان مجلس اجازه دهند وزارت علوم در این مدت باقی مانده دولت برنامه‌های خود را اجرایی کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 978581

وب گردی

وب گردی