وحدتی هلان: دانشگاه های کشور در خدمت صنعت و تولید نیستند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر قبل از پذیرش دانشجو، بررسی و کارشناسی داشته باشیم، دانشگاه ها در جهت تولید و در اختیار صنعت قرار می گیرند؛ آن موقع برآیند کاری ما خوب می شود و به اهداف خود می رسیم.

محمد وحدتی هلان عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: امیدواریم که وزات تعاون، کار و رفاه اجتماعی تدابیری بیندیشد که برای جوانان اشتغال‌زایی صورت بگیرد. از طریق مصوبه های مجلس، امکاناتی در اختیار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفته است تا بتواند به اهداف مورد نظر دست یابد.

وی افزود: به عنوان مثال، مبالغی پیش بینی شده است که به عنوان تسهیلات کم بهره، در اختیار جوانان روستایی و شهری و آحاد مردم قرار گیرد، تا به آن ها کمک کنیم که با تشکیل تعاونی ها و ایجاد کارگاه های تولیدی، برای خود اشتغال‌زایی کنند.

وحدتی هلان ادامه داد: این کار تقریبا انجام شده است؛ منتهی ما کاملا به اهداف مشخص شده در ارائه این تسهیلات نرسیده ایم. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، باید قدری منسجم‌تر برخورد کند و بانک ها قدری بهتر عمل کنند، تا مبالغی که در اختیار این‌ها قرار گرفته است، به اشتغال‌زایی ختم شود و در اختیار مردم و جوانان قرارگیرد.

وی گفت: از طرف دیگر باید توجه داشت که پول و تسهیلات لازم است؛ اما کافی نیست. لذا در کنار آن ها، باید آموزش های لازم به جوانان داده شود و پشتیبانی های کافی توسط نهاد های مختلف از جمله اداره کار، کمیته امداد، بهزیستی، جهاد کشاورزی، اداره صنعت، معدن و تجارت و غیره، صورت گیرد. قطعا اگر این موارد انجام شود، با یک برنامه دراز مدت می‌توانیم در کشور اشتغال زایی داشته باشیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: عیب و اشکال بزرگی که ما داریم این است که دانشگاه های ما در اختیار صنعت و تولید نیستند. هنگامی که دانشجو جذب می کنیم، باید کارشناسی داشته باشیم تا ببینیم در کدام حوزه ها به دانشجو نیاز داریم.

وی افزود: البته ما دوست نداریم که در پذیرش دانشگاه ها محدودیت ایجاد کنیم؛ چراکه ایجاد محدودیت، مشکل را حل نمی کند. جوانان ما باید تحصیل کرده باشند و ما باید بستر تحصیلات را برای آحاد ملت، مخصوصا در دور افتاده‌ترین مناطق فراهم کنیم.

وحدتی هلان در پایان خاطرنشان کرد: اگر قبل از پذیرش دانشجو، بررسی و کارشناسی داشته باشیم، دانشگاه ها در جهت تولید و در اختیار صنعت قرار می گیرند؛ آن موقع برآیند کاری ما خوب می شود و به اهداف خود می‌رسیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 978598

وب گردی

وب گردی