جشنواره مواد و انرژی با هدف تجاری سازی پایان نامه های دانشجویی  برگزار می شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب گفت: در این جشنواره، ۸ میزگرد برای ارائه دستاوردهای حوزه انرژی و مواد و همچنین چالش ها و مشکلات موجود در این زمینه برنامه ریزی و تعیین شده است که شنوندگان این میزگرد دانشجویان و استادان در رشته های صنعتی مرتبط با مواد و انرژی هستند.

دکتر جواد علمائی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در ماه های اخیر، برنامه ریزی ها و دسته بندی‌هایی در خصوص قطب بندی های واحدهای دانشگاهی در تمامی استان های کشور داشته است و با بررسی هایی که در این زمینه انجام شد واحد تهران جنوب به عنوان قطب مواد و انرژی دانشگاه آزاد اسلامی معرفی شد.
وی ادامه داد: در این راستا مقرر شد واحد تهران جنوب با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل هایی که داراست، در کنار رشته های دیگر به صورت تخصصی روی حوزه مواد و انرژی متمرکز شود و در واقع به یک مرکز پرقدرت در رشته های مواد و انرژی در کشور تبدیل شود.
علمایی افزود: در این راستا امروز و فردا جشنواره مواد و انرژی با دو رویکرد اساسی برگزار می شود. در واقع این جشنواره با دو هدف تجاری سازی و برندسازی در حوزه آکادمیک و صنعتی است که در حوزه آکادمیک، مقالات و پایان نامه ها با موضوعات های مختلف پژوهشی و در حوزه صنعت، اختراعات و نوآوری ها و در مجموع تولید یک طرح و ایده را از اولین مرحله تا آخرین مرحله که به دست عموم مردم قرار خواهد گرفت، دنبال می کند.
وی تصریح کرد: در این جشنواره، تمامی طرح ها و محصولات اختراع شده در حوزه مواد و انرژی معرفی می گردد و در ادامه نیز برای انتخاب بهترین طرح و محصول داوری تخصصی انجام می شود و بهترین آن ها انتخاب و مورد تشویق قرار خواهند گرفت و این روند در سال های آتی نیز با قدرت بیشتر ادامه خواهد یافت.
علمائی در ادامه گفت: همچنین در این جشنواره، ۸ میزگرد برای ارائه دستاوردهای حوزه انرژی و مواد و همچنین چالش ها و مشکلات موجود در این زمینه برنامه ریزی و تعیین شده است که شنوندگان این میزگرد دانشجویان و استادان در رشته های صنعتی مرتبط با مواد و انرژی هستند.
وی افزود: این موضوع منجر می شود تا ارتباط صنعت و دانشگاه توسعه یابد و با این تعامل چالش ها و مشکلات صنعت شناسایی و رفع خواهد شد همچنین به دنبال آن، صنعت این دانشجویان را بعد از فارغ التحصیلی جذب خواهد کرد و در واقع یک سرایی برای اتصال صنعت به صاحبان صنعت ایجاد خواهد شد.
علمایی در پایان تاکید کرد: حضور دانشجویان در این جشنواره الزامی نیست؛ اما با توجه به قطب بندی و رویکردهای جدید دانشگاه آزاد اسلامی و تاکیدات دکتر طهرانچی بهتر است که دانشجویان رشته های مرتبط به ویژه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری در این جشنواره حضور داشته باشند که در این راستا غیبت دانشجویان و استادانی که در این جشنواره حضور به عمل می آورند، مواجه خواهد شد.
انتهای پیام/
کد خبر: 978642

وب گردی

وب گردی