دعوت از  فعالان مراکز تحقیقاتی برای ارائه  ایده های نوین برای مقابله با خشکسالی

دبیر ستاد توسعه فناوری های آب و خشکسالی معاونت علمی با بیان اینکه خلق ثروت در حوزه آب از طریق بهره مندی از استارت آپ ها فراهم می شود، گفت: ایده پردازان و فعالان مراکز تحقیقاتی می توانند  ایده های خود را در حوزه آب و خشکسالی ارائه دهند. 

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، نادرقلی ابراهیمی دبیر ستاد توسعه فناوری های آب، خاک و محیط زیست معاونت علمی در مراسم افتتاحیه دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فناوری های آب، خاک و محبط زیست معاونت علمی با بیان اینکه بررسی مشکلات شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها در دستور کار است گفت: با استفاده از حضور شرکت های دانش بنیان و بهره مندی از تکنیک های نوپایه در حوزه آب و خشکسالی می توانیم به خلق ثروت و رفع مشکلات زیست محیطی در کشور دست یابیم.

ابراهیمی با اشاره به نقش ایده پردازان، استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان در روند برگزاری این دوره از نمایشگاه گفت: به طور حتم حضور ایده های نوین و نمایش رشد فکری، علمی و فناورانه در حوزه آب و خشکسالی، در روند برگزاری این رویداد تاثیر گذار بوده است.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات و شرایط موجود کشور بیان کرد: تجربه نشان داده است، که شرایط تحریم ها همواره نقطه شروع موفقیت می تواند باشد، این بار نیز می توانیم با بهره مندی از ایده های نوین، خصوصا شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها مشکلات حیاتی و مهم کشور را مرتفع سازیم.

دبیر ستاد توسعه فناوری های آب و خشکسالی گفت: از زمان شروع برنامه ریزی دومین جشنواره و نمایشگاه آب طی سه نوبت تمدید ارائه پیشنهادات فناورانه تعداد ٢٠١ ایده دریافت شد، که قابل توجه است و به طور حتم این میزان گستردگی ایده های فناورانه نشان از بزرگی و اقتدار کشورمان در حوزه های علمی است.

وی با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب إسلامی ایران اظهار کرد: در عرصه تعاملات بین المللی با حضور مقتدرانه مدیریت صحیح منابع، هم فکری، به تعبیر خواهد رسید.

ابراهیمی گفت: فرصت به وجود آماده منوط به برگزاری جشنواره نخواهد بود و ایده پردازان، و فعالان مراکز تحقیقاتی می توانند ایده های خود را در حوزه آب و خشکسالی ارائه دهند.

وی در بخش دیگر از سخنانش خبر داد: ١٠٧ شرکت دانش بنیان در حوزه آب، وجود دارند که از این میزان پنجاه شرکت به منظور حضور در جشنواره اعلام آمادگی کردند.

دبیر ستاد توسعه فناوری آب و خشکسالی معاونت علمی از اختصاص غرفه به شرکت های دانش بنیان خبر داد و گفت: در این جشنواره به شرکت های دانش بنیان به منظور ارائه فناوری های خود به بخش علمی و فناورانه فضائی اختصاص داده شده است.

ابراهیمی گفت: در ستاد توسعه فناوری آب و خشکسالی معاونت علمی عمده فعالیت ها حاکمیتی است، تا بتوانیم با حضور دانشگاهیان و شرکت های دانش بنیان زیر چتر استارت آپ ها فعالیت ها حاکمیتی را گسترش دهیم.

بر اساس این گزارش؛ دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فناوری های آب، خاک و محیط زیست در محل سازمان تحقیقات و آموزش کشاوری از ١٢ تا ١٤ آذر ماه برپا خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 978651

وب گردی

وب گردی