اخلاق گفت‌و‌گو از پارامترهای مهم مناظره دانشجویی است

دبیر مسابقات مناظرات دانشجویان گفت: مدل این مناظره بر اساس مدل ای اس تی سی است، اخلاق گفت‌و‌گو از پارامترهای مهم این مباحث است، محتوای مناظره از نظر علمی بودن محتوا بررسی می شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست خبری مرحله کشوری هفتمین دوره مسابقات ملی مناظرات دانشجویان ایران در جهاد دانشگاهی برگزار شد. در این مراسم دکتر عیسی علیزاده معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی، مهندس مهدی کاظمی خالدی دبیر مسابقات مناظرات دانشجویان، دکتر علی اکبر هاشمی راد سرپرست معاونت فرهنگی دانشگاه علم و فرهنگ و ابولقاسم رئیسی روابط عمومی جهاد دانشگاهی حضور داشتند.

دکتر مهدی کاظمی خالدی دبیر مسابقات مناظرات دانشجویان در این مراسم گفت: مسابقات مناظره دانشجویان جریانی برای جذابیت گفت‌و‌گو است تا بتوانند علاوه بر کار گروهی، فن بیان خود را ابراز کنند. در این مسیر امسال مسابقات مناظزه دانشجویی را توانستیم در دانشگاه های مختلف برگزار کنیم.
وی ادامه داد: 577 دانشجو در این مسابقات شرکت کرده اند. این مسابقات در 23 استان و 9 دانشگاه برگزار شد 12 تیم برتر از 577 تیم به مسابقات رسیده اند.سه شنبه 20 آذر مسابقات فینال هفتمین دوره مسابقات ملی دانشجویان ایران برگزار می شود که در این مسابقات، مشخص می شود جام خواجه نصیر الدین طوسی به کدام تیم اختصاص پیدا می کند.

دبیر مسابقات مناظرات دانشجویان گفت: مسابقات مناظره امسال در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار می شود، امیدواریم برترین های مناظره در این گفت‌و‌گو شناسایی شود.

وی اظهار داشت: مدل این مناظره بر اساس مدل ای اس تی سی است، اخلاق گفت‌و‌گو از پارامترهای مهم این مباحث است، محتوای مناظره از نظر علمی بودن محتوا بررسی می شود.

کاظمی خالدی گفت: در این دوره 607 مناظره در دانشگاه های کشور برگزار شد و هر یک از این تیم ها باید حداقل ببن 14 تا 16 تیم مناظره را برنده شده باشند تا به عنوان رتبه برتر شناخته شوند. تیم برتر 4 میلیون تومان و تیم دوم 2 میلیون تومان دریافت می کند، در این مسابقات یک تیم اخلاق نیز انتخاب می شود.

وی در پایان تاکید کرد: دانشگاه تهران و علم و صنعت به ترتیب 12 و 10 تیم در این مسابقات شرکت کرده اند. در این دوره حضور بانوان افزایش داشته است به گونه ای که 42 درصد دانشجویان خانم و 58 درصد آقا هستند. 70 درصد کارشناسی، 7درصد از ارشد و 5 درصد از دوره دکتری بودند، 58 درصد از رشته علوم انسانی و 38 درصد علوم پایه و فنی و باقی از سایر رشته ها هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 978661

وب گردی

وب گردی