کارآفرینی و حل مشکلات جامعه وظیفه اصلی دانشگاه‌های نسل چهارم است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب گفت: این واحد دانشگاهی به دانشگاه حل مشکلات در حوزه انرژی و مواد در همه ابعاد تبدیل خواهد شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر جواد علمایی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب در نخستین جشنواره انرژی و مواد که صبح امروز با حضور دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در سازمان مرکزی برگزار شد، گفت: دانشگاه‌ها در عرصه پیشرفت کشورها جایگاه بی‌بدیلی دارند و نقش آنها در ابتدا تربیت افراد متخصص و سپس در مسیر تکاملی تربیت دانشمندان بود تا به نیازها و خواسته‌های جامعه پاسخ مثبت دهند.

وی با بیان اینکه جوامع دانش محور درگیر ارزیابی سرمایه‌های انسانی هستند، خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها در نظام‌های اقتصادی پیشرفته نقش پررنگی دارند و مهره‌ای کلیدی در آموزش سرمایه انسانی هستند.

دکتر علمایی با طرح سوالی مبنی بر اینکه دانشگاه‌ها چگونه و با چه مدلی رشد می‌کنند و حضور جهانی پیدا می‌کنند، گفت: مدل‌های مختلفی در پاسخ به این سوال مطرح است که مهم ترین آنها دانشگاه‌های نسل چهارم است؛ دانشگاه‌هایی که برای تأمین نیازهای بومی تکامل یافته اند، چرا که امکانات تحقیقی و نیروی انسانی متناسب با نیازهای جامعه توسعه می‌یابد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب با تأکید بر اینکه کارآفرینی و حل مشکلات جامعه وظیفه اصلی دانشگاه‌های نسل چهارم است، تصریح کرد: از این رو براساس سیاست‌های دکتر طهرانچی، جهت‌گیری واحدهای توانمند در قالب برنامه‌های علمی تعریف شد و واحد تهران جنوب مسئولیت برنامه علمی انرژی و مواد را برعهده دارد. در دنیای امروز تمامی جنگ‌ها براساس دو موضوع چالش برانگیز انرژی و مواد تحلیل می‌شوند و نفت، گاز، انرژی هسته‌ای، تجدیدپذیرها، معادن طلا، فلزات و پلیمرها، نانوها و... از این مقوله‌اند.

وی لزوم واکنش مناسب به فرصت‌های پیش رو را از الزامات بقاء و کسب موفقیت دانشگاه آزاد اسلامی دانست و افزود: رشد بی‌نظیر این مجموعه در سه دهه اخیر، نتیجه استفاده از فرصت‌های موجود بوده است و سوق یافتن دانشگاه به سوی کیفی‌تر شدن در راستای نیاز جامعه در تمامی ابعاد انرژی و مواد، از اهداف این برنامه است.

دکتر علمایی با بیان اینکه ورودی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب ارائه راهکار برای حل مشکلات و چالش‌ها در حوزه انرژی و مواد است، گفت: این واحد دانشگاهی به دانشگاه حل مشکلات در حوزه انرژی و مواد در همه ابعاد مدیریتی، اقتصادی، حقوقی، فرهنگی، فنی و... تبدیل خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب در پایان خاطرنشان کرد: در این راه نظام موضوعاتی را برای حرکت اولیه تدوین کردیم و به نظامات دیگری نظیر نظام جاری‌سازی پایان‌نامه، نظام استعدادیابی دانشجویان و اساتید و نظام نیمه‌صنعتی و صنعتی نیازمندیم که با هدایت مدبرانه دکتر طهرانچی و تیم همراه، به آن دست خواهیم یافت.

انتهای پیام/

کد خبر: 978675

وب گردی

وب گردی