غذای خود را قبل از سفارش ببینید+ فیلم

با پیشرفت روزافزون تکنولوژی جذابیت های ناشی از آن روز‌به‌روز در زندگی انسان ساری و جاری خواهد شد. در ادامه فیلمی از یک رستوران می بینید که با استفاده از واقعیت افزوده، منویی جذاب برای مشتری های خود فراهم کرده است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، با هرگام رو به جلو در انقلاب دیجیتالی، مهندسان سخت افزار و توسعه دهندگان نرم افزار به دنبال پیشبرد هرچه بیشتر تکنولوژی واقعیت افزوده هستند و از این طریق در آینده مرز بین واقعیت و مجازی بسیار باریک خواهد شد.

واقعیت افزوده((Augmented reality (AR) ترکیبی از عناصر دیجیتال تعاملی (مانند جلوه های بصری خیره کننده، بازخورد لمسی و یا سایر پیش بینی های حسی) در محیط دنیای واقعی ما است. هنگامی که شما چیزی را از منظر واقعیت افزوده می بینید، چیزی مجازی را در دنیای واقعی می بینید. این به این معنی است که آن چه شما می بینید همان دنیای فیزیکی و واقعی اطرافتان است به علاوه این که چیزهای مجازی به آن اضافه می شود.

Google SkyMap نمونه از برنامه واقعیت افزوده شناخته شده است که یک افلاک نمای دستی برای دستگاه اندروید شماست. از این برنامه می توان برای شناسایی ستارگان، سیارات، سحابی و غیره استفاده کرد.

استفاده از تکنولوژی AR تنها برای سرگرمی در گوشی های هوشمند نیست بلکه کاربرد آن تا استفاده پزشکی و جنگی پیش رفته است.

برای مثال، ارتش ایالات متحده از ابزارهای AR برای ایجاد مأموریت آموزشی پیشرفته برای سربازان استفاده می کند. عینک ها و هدست های واقعیت افزوده به ارتقای اطلاعات و بالابردن پردازش آن ها کمک می کنند؛ بنابراین فرماندهان می توانند در زمان جنگ تصمیمات بهتری بگیرند.

در ادامه فیلمی را می بینید که در آن یک رستوران با استفاده از تکنولوژی واقعیت افزوده منویی جذاب برای مشتری های خود فراهم کرده است و مشتری قبل از نهایی کردن سفارش خود می تواند نمایی از آن را روی میز مشاهده کند.

کد خبر: 978681

وب گردی

وب گردی