دولتمردان دیدار رمضانه دانشجویان با مقام معظم رهبری را سرلوحه کار خود قرار دهند/ شاهد روز دانشجوی «دولتی» هستیم

محمد نوری دبیر سیاسی بسیج دانشجویی استان تهران تصریح کرد: دولتمردان را دعوت می کنم تا فضای نقد صریح مقابل رهبری را به عنوان الگوی خود قرار داده و اجازه دهند دانشگاه ها فضای سیاسی آزاد داشته باشند تا بتوانیم  پویایی سیاسی، اندیشه  ای و فکری را از دانشگاه به جامعه نشر دهیم.

محمد نوری دبیر سیاسی بسیج دانشجویی استان تهران در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به تغییر محتوا، عنوان و موضوعیت برنامه امروز بسیج دانشجویی دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد شرق گفت: برنامه مناسبتی روز دانشجو بسیج دانشجویی با موضوع مسائل صنفی که مجوز نیز داشت، توسط شورای فرهنگی با توجه به ابلاغ شورای تعمیم شهرستان مبنی بر تنش زا بودن، با تغییر موضوع اجباری توام با تدابیر شدید از سوی حراست برگزار گردید.

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی استان تهران مراسم گرامیداشت روز دانشجو را کاملا دولتی دانسته و تصریح کرد: همانگونه که از عنوان روز دانشجو مشخص می باشد، این روز برای دانشجویان است اما طی سال های اخیر شاهد هستیم متولی برگزاری مراسمات این مناسب تاریخی مسئولین دانشگاه و معاونت فرهنگی می باشند و عملا دانشجویان نقش بسیار کم رنگی ایفا می کنند. اگر سین برنامه های 16 آذر را بررسی کنیم بیشتر شبیه نشستی یکطرفه است که دانشجویان حق ابراز نظر و استدالال ندارند.

وی با اشاره به فضای تک صدایی در دانشگاه که همواره مد نظر دولت برخلاف شعارهای انتخاباتی بوده است؛ بیان نمود: دانشگاه به عنوان یک فضای نخبگانی در تمام جوامع پیشرفته دنیا نقش پیش رونده را دارد و برنامه های دانشجویی نه تنها تنش زا نیستند بلکه بسیار چالش زا در جهت مثبت و به عنوان یک سوپاپ امنیت می باشند.

این فعال دانشجویی افزود: در معادلات اجتماعی اگر به دانشجو اجازه دهیم تا مواضع خود را در صحن عمومی دانشگاه با آزادی تمام بیان کند، باعث بالندگی جامعه می شود. همانگونه که مقام معظم رهبری تاکیدات بسیاری دارند که جوان نسل امروز باید در یک فضای آزاد اندیشی نظرات خود را عنوان کند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد تهران شرق در پایان به دیدار رمضانه رهبری با دانشجویان که هر ساله در ماه رمضان برگزار می شود که نمود واقعی بالندگی سیاسی دانشجویان می باشد و نظر آنها در یک فضای کاملا آزاد تجلی پیدا می کند، گفت: دولتمردان را دعوت می کنم تا فضای نقد صریح مقابل رهبری را به عنوان الگوی خود قرار داده و اجازه دهند دانشگاه ها فضای سیاسی آزاد داشته باشند تا بتوانیم پویایی سیاسی، اندیشه ای و فکری را از دانشگاه به جامعه نشر دهیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 978694

وب گردی

وب گردی