سمینار تخصصی راهکارهای هوشمندسازی در مصرف انرژی برگزار می شود

سمینار تخصصی راهکارهای هوشمندسازی در مصرف انرژی 20 آذر ماه جاری در تهران برگزار می شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، سمینار تخصصی راهکار‌های هوشمندسازی در مصرف انرژی مبتنی بر فناوری‌های نوین دیجیتالی با حضور مدیران شرکت توانیر، روز سه شنبه 20 آذر ماه جاری در تهران مرکز همایش های برج میلاد از ساعت 8 صبح الی 12 برگزار می شود.

در این سمینار که با همکاری فروم اینترنت اشیاء ایران و انجمن علمی شبکه هوشمند انرژی برگزار می شود مدیران ارشد وزاتخانه های نیرو، ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت‌های فعال در حوزه هوشمندسازی به بیان برنامه ها و دیدگاه های خود زمینه فناوری های نو و هوشمندسازی می پردازند.
در این سمینار محمدحسن متولی زاده رییس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت توانیر علاوه بر نشست افتتاحیه در میزگرد تخصصی همایش نیز به بیان برنامه های صنعت برق کشور مبتنی بر توسعه کاربردهای فناوری های نوین و طرح افزایش مشارکت عمومی با بهره گیری از ظرفیت استارت آپ ها در مدیریت بار خواهد پرداخت.
هادی مدقق مشاور مدیر عامل شرکت توانیر و مجری طرح ملی فهام نیز در سخنرانی دیگری به بیان عملکرد و اهداف پیاده سازی طرح فهام در صنعت برق مطرح خواهد پرداخت.
برپایه این گزارش، چالش های استارتاپ‌های حوزه هوشمندسازی انرژی از دیگر موضوعاتی است که قرار است در این سمینار به آن پرداخته شود.
در این سمینار برنامه اقدام مشترک در راستای توسعه کاربردهای فناوری های نوین فاوا (ICT) در صنعت آب و برق و فعالیت های انجام شده در این زمینه، طرح افزایش مشارکت عمومی در مدیریت بار با استفاده از فناوری های نوین دیجیتالی، برنامه شرکت ملی گاز ایران برای هوشمندسازی مصرف گاز و چالش‌های استارتاپ های حوزه هوشمندسازی انرژی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.
این گزارش حاکی از آن است که مصرف هوشمندانه انرژی چالش جدی و دیرینه کشور ما است که هنوز راهکار جدی برای آن اجرایی نشده است. تعرفه پایین و الگوی مصرف نادرست از جمله عوامل مؤثر در مصرف بیش از حد انرژی در کشور است که سالانه با خاموشی های برق در فصل تابستان و افت فشار گاز در فصل زمستان خودنمایی می کند.

از سوی دیگر، توسعه فناوری های نوین دیجیتال مانند اینترنت اشیاء و اپلیکیشن های موبایل در سال های اخیر، فرصت های ویژه ای در حوزه های مختلف فراهم نموده است. سؤال این است که آیا امروزه با توسعه ابزارهای دیجیتال، راهکارهای مؤثر و کارآمد جایگزین روش های سنتی ناکارآمد در موضوع هوشمندسازی مصرف انرژی شده است؟
این سمینار در روز سه شنبه 20 آذر ماه جاری در سالن سعدی مرکز همایش های برج میلاد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 978714

وب گردی

وب گردی