روحانی: ما نماینده واقعیت هستیم و دانشجو نماینده‌ ایده آل جامعه است

رئیس جمهور، پویایی جنبش دانشجویی را ثمره فداکاری سه دانشجوی آرمانخواه دانست و با بیان اینکه دانشگاه مبارز در کنار حوزه مبارز، هدف بزرگی را به رهبری امام محقق کردند، تصریح کرد: مسوولان نماینده واقعیت امروز جامعه و دانشجویان نماینده آینده مطلوب تر و ایران آزادتر و آبادتر هستند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حسن روحانی عصر سه‌شنبه در ادامه سفر هیئت دولت به استان سمنان و در جمع دانشجویان استان سمنان به مناسبت روز دانشجو به میزبانی سالن همایش‌های جابر بن حیان دانشگاه علوم پزشکی سمنان، درباره سابقه تاریخی روز دانشجو، تأکید کرد: این روز دانشجو از فداکاری سه دانشجو نشئت می‌گیرد و این پیامی برای ما است که اگر تعدادی حتی اندک در کنار هم برای دست یافتن به یک هدف بلند ایستادگی کنند خداوند اثر آن را در اذهان مردم می‌گذارد

وی افزود: سال‌های ۳۹، ۴۲ و سال‌های بعد، دانشگاه مبارز در کنار حوزه مبارز با رهبری امام هدف بسیار بلندی را به ثمر رساند من افتخار دارم که هم در دوران نهضت اسلامی طلبه حوزه و هم دانشجوی دانشگاه و فضای ایستادگی و مبارزه را در هر دو محیط با همه وجودم لمس کردم در میان حوزه‌ها و در رأس آن حوزه علمیه بود آن دوران در میان جنبش دانشجویی نیز دانشگاه تهران بود و من طلبه حوزه علمیه قم و دانشجوی دانشگاه تهران بودم.

رئیس‌جمهور گفت: آنچه امروز در این جمع می‌بینم به معنای پیروزی دانشگاه است و به معنای پیروزی همان جنبشی است که از سال ۳۲ آغاز شد و در سال‌های بعد تا ۵۷ به کمال رسید. کی ما چنین فضایی را داشته‌ایم که دانشجوی ما با آزادی با لحنی که خودش مناسب می‌داند دولت را نقد می‌کند و این نقد حتماً حق شما است چراکه نقد دلسوزانه به نفع ما خواهد بود.

روحانی خطاب به دانشجویان بیان کرد: بین ما که امروز در مسئولیت هستیم و شما یک تفاوت اساسی وجود دارد ما نماینده واقعیت جامعه و دانشجویان نماینده‌ایده آل که از آینده‌ای درخشان‌تر سخن می‌گوید. ذهن و فکر دانشجو در مسیر ساختن ایرانی آبادتر و عالم‌تر و مستقل‌تر است. آنجایی که ما هستیم خواهیم رفت، زود یا دیر شماها نیز به آن خواهید رسید و لذا باید گفت همان‌جا به‌عنوان مسئولیت جامعه حضور خواهید داشت و اداره کشور را بر عهده خواهید گرفت پس امروز باید خودتان را برای آینده مدیریت کشور آماده کنید.

وی افزود: من این نکته را باید بگویم که اداره کشور و جامعه کار پیچیده و سختی است حتی آن زمانی که ما دشمن قدار و ستمگری چون آمریکا و صهیونیسم هم نداشته باشیم بازهم اداره کشور کار کشور آسانی نیست به ثمر رساندن طرح تحول سلامت کار آسانی نیست اینکه در طول پنج سال گذشته حقوق کارمندان و کارگران بیش از تورم بوده کار آسانی نیست اینکه در جامعه ما اقشار تحت‌فشار امروز دریافتی‌شان نسبت به پنج سال پیش پنج برابر شده است.

رئیس‌جمهور در پاسخ به فریاد فردی که از تورم ده برابری سخن گفت، تأکید داشت: تورم را نه من شایسته آن هستم که بگویم چند درصد است و نه دیگری ... ما مرکزی در این کشور داریم که نامش بانک مرکزی و مرکز آمار است این افراد باید آمار تورم را بگویند.

روحانی بیان کرد: ما نمی‌خواهیم بگوییم که شرایط مطلوب است اگر ما مدعی هستیم که در برابر آمریکا باید بایستیم باید بدانیم که جنگ زخمی شدن و ایستادگی دارد در جنگ هم ما زخمی می‌شویم و هم دشمن.

وی افزود: تحمل سختی‌های فراوان در جبهه وجود دارد در سنگر ماندن مثل در خانه ماندن نیست سختی‌هایی دارد بسیاری از این افراد شاید زمان جنگ را درک کرده و در زمان جنگ بوده‌اند من از شما می‌پرسم از سال ۹۲ که مسئولیت اجرا را ما به عهده گرفتیم با کمک مردم تا سال ۹۶ اواسط ۹۶ آیا روند تورم کاهنده بوده یا خیر؟ تورم به اعتراف همه عقلای عالم و همه آن‌هایی که متخصص هستند از ۴۰ درصد به هشت درصد رسید.

رئیس‌جمهور گفت: چه شد که در سال ۹۶ ما با مشکل تورم جدید مواجه شدیم؟ از کجا این امر نشئت گرفت؟ چند عامل دست‌به‌دست هم داد نخست اینکه بیماری‌های مزمن گذشته‌ای که در مقطعی آثارش روشن‌تر و آشکارتر شد چه کسانی مجوز مؤسسات اعتباری را دادند و بانک‌های خصولتی و خصوصی در چه دوره‌ای راه افتادند؟ ما در چه زمانی دچار مشکلی شدیم؟ به خیابان آمدن در ۹۶ از مال‌باختگان آغاز شد چه کسی باعث شد تا میلیون‌ها و صدها هزار خانواده زجر ببینند؟

روحانی بیان کرد: آن‌هایی که مال مردم را تاراج کردند و به مردم ظلم کردند و آن زمانی که دولت یازدهم رفت در برابرشان بایستند همان‌ها رو درروی ما ایستادند و نامه ۹۰ امضا برای ما آمد که به این‌ها دست نزنیم ما چه می‌توانستیم کنیم؟ ما در برابر این مسئله چه باید می‌کردیم؟

وی در پاسخ به دانشجوی دختری که فریاد زد حقوق‌های نجومی پس چه؟ بیان کرد: کل حقوق نجومی چند میلیارد تومان است اما شما بروید ببینید پرونده سه میلیارد دلاری که پول نفت را خوردند متعلق به چه کسانی بودند؟

انتهای پیام/

کد خبر: 978727

وب گردی

وب گردی