جزئیات برگزاری اولین فن بازار حوزه پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اولین فن بازار در حوزه تجهیزات پزشکی با هدف تعامل مستقیم صندوق های سرمایه گذار با شرکت های دانش بنیان برگزار می شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محسن نفر معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی از برگزاری اولین فن بازار در حوزه تجهیزات پزشکی ‌با همکاری اداره کل امور اقتصادی دانش بنیان و سرمایه گذاری دانشگاه به منظور تعامل مستقیم صندوق های سرمایه گذاری با واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان از ۱۷ آذرماه سال جاری به مدت سه روز خبر داد.

وی ایجاد ساز و کارهای حمایتی جهت تبدیل ایده های فناورانه به محصولات دانش بنیان را از اهداف برگزاری اولین فن بازار دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد و افزود: مراکز رشد و مراکز تحقیقاتی حوزه علوم پزشکی با حمایت از هسته ها و واحدهای فناور و نیز شرکت های دانش بنیان در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی راه اندازی شده اند.

دکتر نفر به برخی از مشکلات موجود در تجاری سازی محصولات تولید شده در واحدهای دانشگاهی اشاره کرد و گفت: جذب سرمایه گذار جهت تامین هزینه های مورد نیاز برای اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح، احداث خط تولید و فروش محصولات و ... از مشکلات موجود است که امیدوارم تا حدی با برپایی این فن بازارها برطرف شود.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در مورد محصولات ارائه شده در این فن بازار گفت: ۶۰ محصول از سوی واحدهای دانشگاهی سراسر کشور‌ که دارای نوآوری در زمینه تخصصی خود هستند، در این رویداد پژوهشی تجاری سازی انتخاب و ارائه خواهند شد. این محصولات عمدتاً در مراکز رشد یا مراکز تحقیقاتی تولید شده و دارای قرارداد با واحدهای دانشگاهی خود هستند.

وی در پایان از برگزاری دومین فن بازار در زمینه دارو و گیاهان دارویی در بهمن ماه سال جاری خبر داد و گفت: واحدهای دانشگاهی که دارای محصولات دارویی باشند، می توانند با ارسال مدارک و مستندات مورد نیاز به سازمان مرکزی دانشگاه، نسبت به اعلام آمادگی جهت شرکت در این رویداد تجاری سازی دستاوردهای پژوهشی اقدام کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 978769

وب گردی

وب گردی