رونمایی از طرح فناورانه واحد مشهد در نمایشگاه پژوهش و فناوری

طرح «ایستگاه و دستگاه اکسیژن رسان هوشمند» دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد در نمایشگاه پژوهش و فناوری استان خراسان رضوی رونمایی شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از واحد مشهد، طرح فناورانه «ایستگاه و دستگاه اکسیژن رسان هوشمند» ایده فناورانه دکتر مهدی ملک نژاد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد به عنوان یکی از 8 محصول و طرح فناورانه برتر استان خراسان رضوی در نمایشگاه پژوهش و فناوری این استان رونمایی شد.

دکتر ملک نژاد درخصوص عملکرد و ویژگی های این دستگاه گفت: این سیستم دارای یک مد تنفسی کاملاً هوشمند است که براساس سنجش میزانsaturation o2 بیمار مقدار اکسیژن خالص با حجم معین را به ریه های بیمار منتقل می کند.

وی ادامه داد: در این مد تنفسی در صورتیکه بیمار دارای کمبود کسیژن باشد پیش تنفسی به طور هوشمند مقدار مشخص اکسیژن متناسب با نیاز فرد وارد ریه فرد می کند، در حقیقت این مدل تنفسی به صورت هوشمند و براساس اطلاعات دریافتی از پالس اکسی متری میزان اکسیژن را می سنجد و براساس آن مقدار اکسیژن را تنظیم می کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد تصریح کرد: مد تنفسی هوشمند برتر و بهتر از هر مد تنفسی دیگر است و فاقد هر گونه عارضه وخطری برای بیمار است. این سیستم علاوه بر دارا بودن مکانیزم هوشمند ارائه ماسک در دسترس، دارای ارسال اطلاعات به صورت پرتال است.

دکتر ملک نژاد با بیان اینکه این سیستم در فرودگاه، راه آهن و... کاربرد دارد، افزود: تمامی مراحل کار «ایستگاه و دستگاه اکسیژن رسان هوشمند» به صورت هوشمند و بدون نیاز به اپراتور صورت می پذیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 978770

وب گردی

وب گردی