5 دانشگاه کشور فلوشیپ لاپاروسکوپی تربیت می کنند

رئیس بیمارستان سینا گفت: ما در کشور دارای 5 دانشگاه هستیم که فلوشیپ لاپروسکوپی تربیت می کنند که از جمله آن می توان دانشگاه علوم پزشکی تهران، علوم پزشکی ایران، شیراز، اصفهان و مشهد اشاره کرد، این دانشگاه ها به طور متوسط 15 تا 20 متخصص در سال تربیت می کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، افتتاحیه چهاردهمین کنگره بین المللی جراحی های کم تهاجمی و درون ببن ایران، صبح امروز در بیمارستان سینا تهران برگزار شد.

در این مراسم دکتر ایرج فاضل رئیس سازمان نظام پزشکی ایران، دکتر حشمت الله کلباسی رئیس انجمن درون بین، دکتر محمدطالب پور رئیس بیمارستان سینا و دبیر علمی کنگره، پروفسور ماتیوس فوبی از آمریکا، دکتر امجد پرویز از انگلستان، دکتر پاکروان از آلمان، دکتر محمدرضا طفر قندی رئیس کنگره حضور داشتند.
دکتر طالب پور متخصص جراحی عمومی و رئیس بیمارستان سینا در این مراسم گفت: ما در کشور انجمن بیماری های درون بین داریم، کنگره جراحی های کم تهاجمی و درون بین هر ساله برگزار می شود هر ساله این اقدام در دانشگاه ها برگزار می شود، امسال توسط دانشگاه علوم پزشکی برگزار می شود.

وی ادامه داد: بیمارستان سینا در سال جاری برگزاری این کنگره را قبول کرد. اجرای این کنگره به دلیل این بود که مسائل علمی کشور تحت تاثیر وضعیت اقتصادی کشور نباشد همچنین خواستیم فعل خواستن را صرف کنیم و بگوییم ما می توانیم.

رئیس بیمارستان سینا گفت: حدود 14 پروفسور و استاد که ساکن کشورهای خارجی هستند، به این مراسم دعوت شده اند، دو نفر از آمریکا دعوت کرده ایم که یکی از آنها پدر علم چاقی ایران است، اشتراک گذاری تجربیات وی با ایرانیان می تواند بسیار مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار داشت: ما در کشور دارای 5 دانشگاه هستیم که فلوشیپ لاپروسکوپی تربیت می کنند که از جمله آن می توان دانشگاه علوم پزشکی تهران، علوم پزشکی ایران، شیراز، اصفهان و مشهد اشاره کرد، این دانشگاه ها به طور متوسط 15 تا 20 متخصص در سال تربیت می کنند.

طالب پور بیان کرد: ما در گنگره بحث آزاد فیلم ادیت نشده جراحی، بحث می کنیم، در برخی موارد صحبت ها در این زمینه محتاطانه بیان می شود اما در این کنگره این فیلم ها بدون در نظر گرفتن نام جراح نشان داده می شود و چگونگی انجام این عمل مورد بحث قرار می گیرد، همچنین پنل های مشترکی در این مراسم برگزار می شود.

وی افزود: این بیمارستان 150 سال قدمت دارد و مربوط به زمان ناصر الدین شاه است، ما این افتخار را داریم که بگوییم جراحی در این بیمارستان توسط پروفسور عدل انجام شد.

دبیر علمی کنگره در زمینه تاثیر تحریم بر دستگاه ها و تجهیزات پزشکی گفت: اکثر دستگاه های ما خارجی هستند در تحریم ها مشکلات زیادی برای جراحان وجود دارد البته شرکت های ایرانی با تمامی نمایندگان خود تمام امکانات را فراهم می کنند اما سهولتی که در گذاشته بود، وجود ندارد.

وی ادامه داد: خوشبختانه برخی گروه دانش بنیان توانسته اند دستگاه های رباتیک و دستگاه هموستاز بایپولار را تولید کنند، فرم های خارجی این دستگاه بسیار گران هستند. طبیعتا تحریم برای اقدام پزشک ها سخت است، اما حسن هایی هم دارد، همواره سخت گیری ها منجر به شکوفایی توانایی و خودکفایی می شود.
طالب پور افزود: حدود 25 سال است که از عمر جراحی لاپروسکوپی می گذرد، مهم ترین دلیل گسترش آن مردم بودند که از این عمل حمایت کردند، نزدیک به 15 سال است که طلسم لاپروسکوپی در کشور شکسته شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 978778

وب گردی

وب گردی