سردار قاسمی: دانشجویان جهادی همچنان در مناطق زلزله زده فعالیت دارند

فرمانده اسبق دوران دفاع مقدس گفت: نیروهای جهادی، افسران جوان و دانشجویان همچنان در مناطق زلزله زده غرب کشور حضور دارند و مشغول خدمت رسانی هستند.

سردار سعید قاسمی فرمانده اسبق دوران 8 سال دفاع مقدس در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره نقش دانشجویان جهادی و بسیجی در بازسازی مناطق زلزله زده غرب کشور اظهار داشت: آن چه که مسلم است، مقام معظم رهبری نقش نیروهای جوان و دانشجوی جهادی را در خدمت رسانی درک کرده اند که دستور آمدن تمام این نیروها را به مناطق سرپل ذهاب برای انجام کار جهادی صادر کرده اند.

وی افزود: بر اساس مدلی که دولت آن را برنامه ریزی کرده بود، برخی از پیمان کاران در مناطق زلزله زده حضور پیدا کردند اما پس از مدتی آن جا را ترک کردند؛ ولی نیروهای جهادی، افسران جوان و دانشجویان همچنان در این مناطق حضور دارند مشغول خدمت رسانی هستند.

قاسمی ادامه داد: متاسفانه با این مدلی که دولت در پیش گرفته است، سازندگی در منطقه سرپل ذهاب تا 5 سال آینده نیز تمام نخواهد شد. مگر این که دانشجویان و نیروهای جوان با اندک بودجه ای که در اختیار دارند، اقدامات جهادی خود را ادامه دهند.

این فرمانده اسبق جنگ درباره اقدامات نیروهای جهادی در مناطق زلزله زده اذعان داشت: متاسفانه به دلیل این که بودجه اندکی در اختیارشان است، اقداماتی که تا بدین لحظه انجام داده اند برد سازندگی چندانی نداشته است؛ نیروهای جهادی صرفا با دارا بودن روحیه مثبت انقلابی اقدام به ساخت و ساز در این مناطق می کنند.

قاسمی در پاسخ به این که بیشترین نیروهای جهادی از کدام دانشگاه های کشور بوده اند گفت: آمار دقیقی تا بدین لحظه نداریم اما طبق بررسی های انجام شده از دانشگاه های صنعتی شریف، امیرکبیر و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی بیشترین نیرو در این مناطق حضور داشتند.

انتهای پیام/

کد خبر: 978782

وب گردی

وب گردی