رنحبر: معاونت های پژوهش و آموزش در دانشگاه آزاد ادغام می شوند

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اجرا طرح پایش در واحد های برون مرزی با مشکل مواجه نخواهد شد.طرح پایش در سطح داخلی و خارجی  را با توجه به توان و ظرفیت واحد ها برگزار خواهیم کرد.

بیژن رنجبر در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در خصوص هفته پژوهش گفت: هفته پژوهش نشست خبری در دانشگاه آزاد خواهیم داشت و در این جلسه به صورت مفصل در مورد کلیه برنامه های پیش رو که درحال اجرا هستند صحبت خواهیم کرد. به طور کل ماه آذر، ماه پژوهش و فناوری است و حرف های زیادی در مورد این هفته داریم.

وی افزود: هفته پژوهش را هم در هفته اول دی ماه با برنامه های متنوع برگزار خواهیم کرد. نشست هفته پژوهش هم در استان ها و هم در تهران در دو سطح برگزار می شود. که در این برنامه برگزیدگان علمی، واحد های نمونه و مراکز رشد نمونه معرفی خواهند شد.

رنجبر با شاره به فعالیت واحد های بین المللی دانشگاه آزاد اسلامی در طرح پایش ادامه داد: اجرا طرح پایش در واحد های برون مرزی با مشکل مواجه نخواهد شد. طرح پایش در سطح داخلی و خارجی را با توجه به توان و ظرفیت واحد ها برگزار خواهیم کرد. بدون شک واحد های برون مرزی نظام موضوعات خودشان را طراحی و اعلام می کنند. به زودی واحد های برون مرزی هم فعالیتشان را پس از اعلام نظام موضوعات آغاز خواهند کرد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: قطعا دانشگاه آزاد اسلامی در آینده اولویت اول دانشجویان خواهد بود. ما به گونه ای حرکت می کنیم که در سال 1404 انتخاب اول داوطلبان و دانشجویان، دانشگاه آزاد اسلامی باشد.

وی تصریح کرد: برای اینکه به این هدف برسیم باید زیرساخت هایی که داریم را هم در بحث آموزش و هم پژوهش توسعه دهیم. تغییر ساختار و ادغام معاونت های پژوهشی و آموزشی صورت گرفته است و در واقع جدایی در حوزه های علوم انسانی و حوزه های علوم پایه و مهندسی و پزشکی از جمله برنامه هایی بوده که انجام شده است.

رنجبر از راه اندازی دبیرخانه برنامه های علمی خبرداد و گفت: در 40 واحد ویژه اعم از واحد های استانی و واحد های مستقل دبیر خانه برنامه های علمی را راه اندازی می کنیم. در این دبیرخانه ها همانند استان تهران و بقیه واحد های ویژه دانشگاه آزاد اسلامی باید نظام موضوعاتشان را با توجه به توان و پتانسیل علمی و البته مقتضیات استانی نظام موضوعات را تهیه کنند. دانشجویان تحصیلات تکمیلی سوق بدهند رساله و پایان نامه های دکتری را به سمت حل معضلات هدایت کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 978789

وب گردی

وب گردی