از هر 4 نفر یک نفر مبتلا به پولیپ روده است

 فوق تخصص جراحی لاپاروسکوپی در مراسم افتتاحیه چهاردهمین کنگره بین المللی جراحی های کم تهاجمی و درون بین ایران گفت: از هر 4 نفر یک نفر از افراد بالای 50سال مبتلا به پولیپ روده هستند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، افتتاحیه چهاردهمین کنگره بین المللی جراحی های کم تهاجمی و درون بین ایران، صبح امروز در بیمارستان سینای تهران برگزار شد.

در این مراسم دکتر ایرج فاضل رئیس سازمان نظام پزشکی ایران، دکتر حشمت الله کلباسی رئیس انجمن درون بین، دکتر محمدطالب پور رئیس بیمارستان سینا و دبیر علمی کنگره، پروفسور ماتیوس فوبی از آمریکا، دکتر امجد پرویز از انگلستان، دکتر پاکروان از آلمان، دکتر محمدرضا ظفر قندی رئیس کنگره حضور داشتند.

فرامرز پاکروان فوق تخصص جراحی لاپاروسکوپی در این مراسم گفت: جراحی لاپاروسکوپی یکی از جراحی‌هایی است که تمام پزشکان به آن نیاز دارند این جراحی در تمام قسمت های روده فوقانی مورد استفاده قرار می گیرد، همچنین جراحی های لاپاروسکوپی درتمام زمینه های اورولوژی، زنان و زایمان استفاده می‌شود .

وی ادامه داد: در گذشته هر عملی را با شکم باز انجام می دادند،‌چنین عملی مشکلات بسیاری را برای افراد ایجاد می کرد؛ اما در حال حاضر لاپراسکوپی و ایجاد 2 سوراخ کوچک درشکم این عمل ها به سادگی انجام می شود و حرکت روده را سریع می کند و بیمار می تواند به کار روزانه خود ادامه دهد.

فوق تخصص جراحی لاپاروسکوپی گفت : آمار نشان می دهد از هر 4 نفر یک نفر از افراد بالای 50سال مبتلا به پولیپ روده هستند، همچنین از هر 3 نفر، یک نفر افراد بالای 60 سال پولیپ روده دارند که برای پیشگیری از آن کلونوسکوپی توصیه می شود، البته با جراحی می توان آن پولیپ را برداشت و از سرطان پیشگیری کرد.

وی اظهار داشت: متاسفانه سرطان روده در جوانان افزایش یافته است، برخی افراد که به بیماری بواسیر و هموروئید مبتلا هستند، تصور می‌کنند با مصرف یک داروی ساده این بیماری رفع می شود غافل از اینکه این بیماری نهفته است و در نهایت منجر به سرطان خواهد شد. در همین راستا به تمام افرادی که مشکل بواسیر و هموروئید دارند توصیه می شود کلونوسکوپی انجام دهند تا دچار سرطان نشوند تا بتوان بیماری را در مرحله اولیه درمان کرد.

انتهاى پیام/

کد خبر: 978800

وب گردی

وب گردی