فاضل: حساسیت کار پزشکان، مهم ترین علت قانونمند بودن نظام پزشکی است

رئیس سازمان نظام پزشکی ایران گفت: به اعتقاد من مهم ترین علت قانونمند بودن نظام پزشکی می توان به ماهیت کار پزشکان اشاره کرد زیر شغل آن ها به گونه ای است که با جان انسان ها سر و کار دارد.

دکتر ایرج فاضل رئیس کل سازمان نظام پزشکی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در زمینه نحوه اداره سازمان نظام مهندسی گفت: سازمان نظام پزشکی از ابتدا که تشکیل شده به همین شیوه امروزی اداره شده است،‌ اصولا پزشکان آدمی هستند که به دلیل اینکه در دوران تحصیل خود،‌ به دلیل ماهیتی که در حرفه خود دارند، اصولا به طور ناخودآگاه عادت دارند به قوانین احترام بگذارند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسکانیوز در زمینه علت قانونمند بودن سازمان نظام پزشکی افزود: به طور کلی می توان گفت پزشکان انسان های مطبیع و سر به زیری هستند که ترجیح می دهند کار خود را انجام بدهند، ماهیت کار پزشکان خدمت به مردم است.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی گفت: همان طور که پیش تر به ان اشاره شد، پزشکان به علت ماهیت کار خود، با جان انسان ها سر و کار دارند، تربیت این افراد نسبت به سایر گروه های دیگر متفاوت است و دیدگاه آن ها نسبت به مسائل اجتماعی متفاوتتر است، بنابراین به اعتقاد من،‌ مهم ترین علت قانونمند بودن نظام پزشکی همین موارد است.

انتهای پیام/

کد خبر: 978801

وب گردی

وب گردی