کاهش 80 درصدی مشکلات زیست‌محیطی با دستگاه جداسازی پسماند از مبداء

یک شرکت دانش‌بنیان داخلی حاضر در دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فناوری‌های آب؛ موفق به ساخت دستگاه کمپوست خانگی شده است، که می‌تواند ضمن ضدعفونی و بوزدایی تا 75 درصد قابلیت جلوگیری از دی‌اکسید کربن را دارد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های آب، خشک‌سالی، فرسایش و محیط‌زیست معاونت علمی دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فناوری‌های آب با حضور استارت آپ ها و ایده‌های فناورانه برگزار شد، که در این نمایشگاه غرفه‌هایی به شرکت‌های دانش‌بنیان به‌منظور هم‌اندیشی شرکت‌های دانش‌بنیان اختصاص داده شد، به همین منظور شرکت فناوری و فعال حوزه آب ستاره آریا نوین آیلین با ارائه دستگاهی سازگار با محیط‌زیست با عنوان " BIO CLEAN" موفق به کاهش 73 درصدی دی‌اکسید کربن در فضای نصب‌شده می‌شود.


حمید عباسعلی زاده مدیرعامل این شرکت فناور با اشاره به مشخصات فنی این دستگاه تولیدشده بیان کرد: BIO CLEAN ضمن برخورداری از قابلیت تبدیل پسماندهای تر به کمپوست قابلیت جلوگیری 73 درصد گاز CO2 را دارد، همچنین باقابلیت پردازش از مبدأ بر روی پسماندهای تر قابل‌نصب در مبدأ با ابعاد مختلف را دارا است.

وی در ادامه بابیان اینکه در صورت جداسازی پسماندهای خود از مبدأ، پیش از 80 درصد از مشکلات زیست‌محیطی کاهش میابد بیان کرد: این دستگاه تولیدی قابلیت جلوگیری 100 درصد از تولید شیرابه را دارا است.
بر اساس این گزارش؛ دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فناوری‌های آب، خاک و محیط‌زیست در محل سازمان تحقیقات و آموزش کشوری از ١٢ تا ١٤ آذرماه برپا خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 978814

وب گردی

وب گردی