تحول جدید در پنل های نیروگاه های خورشیدی

سرامیک - فلز، ماده مصنوعی جدیدی است که می تواند جایگزین پنل های خورشیدی جدید شده و علاوه بر باصرفه بودن بیشترین بازدهی را در ذخیره انرژی داشته باشد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، سرامیک - فلز، یک ماده مصنوعی جدیدی است که می تواند انرژی خورشیدی را به باصرفه ترین، تاثیرگذارترین و قابل اعتمادترین منبع انرژی جهان در امروز و آینده تبدیل کند. هم اکنون در نیروگاه های خورشیدی از آیینه ها و یا لنزهایی که نور خورشید را در یک جا متمرکز می کند استفاده می شود، اما استفاده از ماده جدید می تواند آینده این نیروگاه ها را متحول کند.

امروزه استفاده از انرژی های پاک به یکی از مباحث روز دنیا تبدیل شده است. نیروگاه های خورشیدی، به عنوان یکی از اصلی ترین جایگزین های سوخت های فسیلی ، در وهله اول باید کارایی خود برای مطابقت با خروجی های الکتریکی منابع انرژی غیرقابل تجدید را به دست بیاورند که این امر به شدت به خلاقیت، نوآوری و گسترش و توسعه محصولات جدیدی که گرما را در دماهای بسیار بالا جذب و تبدیل می کنند ، بستگی دارد.

بر خلاف پنل های خورشیدی که روی اتوموبیل های هیبریدی نصب شده اند یا روی پشت بام های خانه های شخصی دیده می شوند، پنل های نیروگاه های خورشیدی بسیار بزرگ و بی شمار هستند.

آنها تا جایی که بتوانند انرژی گرمایی خورشید را جذب می کنند و آن را به یک مبدل که از مایع پر شده است هدایت می کند که به آن مبدل گرما گفته می شود.

دی اکسید کربنی که به بالاتر از نقطه بحرانی خود رسیده و به حالت مایع رسیده باشد، همانند یک مبدل انرژی متوسط عمل می کند.هرچه مایع داغ تر شود،الکتریسیته بیشتری تولید خواهد شد.

محققان معتقدند که این روش اقتصادی بسیار در نیروگاه های آینده مورد استفاده قرار خواهد گرفت و نه تنها جایگزین سوخت های فسیلی که بلکه آینده نیروگاه های خورشیدی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 978821

وب گردی

وب گردی