تقویت کانون های علمی  و شناسایی پتانسیل های منطقه ای از اهداف دانشگاه آزاد است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران درآئین افتتاحیه جشنواره بزرگ دانشگاه نوآور، عشایر کارآفرین، سلامت و امنیت غذایی واحد ورامین- پیشوا بر شناسایی پتانسیل های منطقه ای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی واحد تهران مرکزی، این جشنواره بزرگ به همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین-پیشوا و قرچک با حضور دکتر سید محمودرضا آقامیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، سردار سیف رئیس سازمان بسیج عشایر کشور، نقوی حسینی نماینده مجلس شورای اسلامی، نجفی رئیس دبیرخانه هیأت امنای استان تهران، حجت الاسلام محمودی امام جمعه موقت ورامین، حجت الاسلام باقری امام جمعه پیشوا، عباسی فرماندار شهرستان پیشوا، رؤسای واحدهای استان تهران و جمع کثیری از دانشگاهیان و عشایر دشت ورامین باعنوان «دانشگاه نوآور، عشایرکارآفرین، سلامت و امنیت غذایی» افتتاح و به مدت چهار روز آماده بازدید از علاقه مندان خواهد بود.

دکتر سید محمودرضا آقامیری در آئین افتتاحیه این جشنواره در سخنانی با بیان اینکه دانشگاه آزاداسلامی در برهه ای از زمان توانست زمینه را برای تربیت جوانان فراهم کند، خاطرنشان کرد: این مجموعه بزرگ علمی در تربیت نیروی انسانی و آموزش جوانان گسترش خوبی داشته است.

وی افزود: در این دوره تلاش دانشگاه براین است تا سبک آموزش را تغییر دهد و آموزش های کاربردی را گسترش دهد و با تقویت کانون های علم و دانش و شناسایی پتانسیل های هر واحد ، کیفیت نیز گسترش یابد.

آقامیری با بیان اینکه در حال حاضر دانشگاه آزاداسلامی در نظر دارد با 40 برنامه علمی فعالیتش را ادامه دهد، اظهار داشت: داانشگاه آزاد با "طرح پایش آزاد" به دنبال توسعه پایدار تحقیق و توسعه در جهت شناسایی و رفع چالش های کشور است. در این سامانه 5هزار و 369 عنوان موضوع تحقیقاتی در قالب 944 برنامه پژوهشی ارائه شد. در این طرح هر واحد دانشگاهی در یک برنامه مشخص علمی فعالیت دارد، امروز هر دانشجو و استادی اگر بخواهد در قالب مقاله ، پایان نامه و ... مطلبی ارائه دهد باید به نحوی باشد که کاربردی و برای بخشی از کشور موثر واقع شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در بخش دیگری از سخنان خود با یاد و خاطره شهید دکتر مجید شهریاری استاددانشکده مهندسی هسته‌ای دانشگاه شهید بهشتی، فیزیکدان و دانشمند هسته‌ای ایران، بیان داشت: دکتر شهریاری ثابت کرد که اگر انسان اراده کند و بخواهد مرزهای دانش برایش باز می شود.

آقامیری گفت: کشور ما از زمانهای گذشته تا به امروز در تنگنا، محدودیت و فشار بود اما ما ثابت کردیم اگر بخواهیم می توانیم. ما نسبت به کشورهای منطقه در بهترین شرایط هستیم و در مقایسه با کشورهای اروپایی فرصت های بسیاری داریم و باید قدر بدانیم.

زارعی: تلفیق سنت و صنعت در جشنواره سلامت و امنیت غذایی

دکتر حامد زارعی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین- پیشوا و قرچک در آئین افتتاحیه جشنواره بزرگ عنوان کرد: این جشنواره نماد و تلفیقی است از فرهنگ، سنت و آئین کهن ایران به همراه صنعت، نوآوری و شکوفایی دانشگاه که با هدف پیوند و آشنایی کامل و همکاری مشترک مراکز علمی نوآور با شرکت‌های تولیدی و عشایر کارآفرین برگزار شده است.

وی درادامه افزود : این فرصت ایجاد شده بهترین زمان برای ارائه دستاوردها و نوآوری های علمی و دانشگاهی از مقطع پیش دبستانی تا مقطع دکترای این واحد دانشگاهی بوده و به عنوان یکی از معتبرترین مراکز آموزش عالی جنوب شرق استان تهران نوید بخش رشد، بالندگی و پویایی دیار پانزده خرداد بوده و همچون نگینی پر فروغ می درخشد.

این مسؤل دانشگاهی با اشاره به برنامه علمی ابلاغی این واحد دانشگاهی خبر داد: با پیگیری های صورت گرفته و تلاش همکاران واحد ورامین-پیشوا امروز همزمان با افتتاح جشنواره از برنامه علمی با عنوان غذا و امنیت غذایی رو نمایی خواهد شد.

درحاشیه این جشنواره دکتر آقامیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و واحد تهران مرکزی به همراه روسای واحدها و جمعی از مدیران کل دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران از غرفه های مختلف عشایری در واحد ورامین بازدید بعمل آوردند.

این گزارش حاکی است، همزمان با این جشنواره، غرفه‌های غربالگری سلامت، مشاوره و روان‌شناسی، بهداشت باروری و تنظیم خانواده، ارتباط با صنعت با حضور شرکت‌های تولیدی، صنایع دستی دانشجویان، محصولات عشایر منطقه، مرکز تحقیقات، مرکز رشد، باشگاه پژوهشگران، پایان‌نامه و نشریات علمی برپا شده و به علاقه‌مندان و قشرهای مختلف مردم ارائه خدمات متنوع خواهند داشت.

کد خبر: 978824

وب گردی

وب گردی