معتمدی: دانشگاه چاله میدان نیست/ با متخلفان طبق قانون برخورد می شود

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: اینکه دانشجویان به جان هم بیافتند درست نیست و دانشگاه که چاله میدان نیست.

دکترسید احمد معتمدی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در خصوص درگیری دانشجویان معترض با یکدیگر در محوطه دانشگاه صنعتی امیر کبیر صحبت هایی را انجام داد که ما حصل آن را در ذیل می خوانید:

هیچ برنامه ای را تعطیل نکرده ایم/ 15 مجوز سخنرانی صادر شد

در این هفته که مربوط به روز دانشجو بوده دانشگاه مثل هرسال فعال است و اکثر تشکل های دانشجویی در خواست برگزاری مناظره دادند. به طور کل 15 مجوز فقط برای سخنرانی و مناظره صادر کرده ایم و خوشبختانه دانشجویان در این بحث فعال بودند و هیچ برنامه ای را هم تعطیل نکردیم.

ممکن است به بعضی افراد مجوز سخنرانی نداده باشیم اما از بین 10 یا 15 چهره که به دانشگاه معرفی شدند حداقل با سخنرانی چند تن از آنها موافقت شد.برنامه های روز دانشجو همچنان ادامه خواهد داشت و در هفته آینده هم مناظره و سخنرانی درپیش داریم که دانشجویان فعالیت خوبی در راستای روز دانشجو داشتند.

تجمع غیر مجاز 40 نفری

طبق گزارشاتی که به دستمان رسید متوجه شدیم که حدود 30 تا 40 نفر بدون داشتن مجوز تجمع کردند و شعار هایی سردادند که مربوط به روز دانشجو نبوده است.

البته از قبل به گوشمان رسیده بود که شاید این تجمع صورت گیرد و دانشجویان بدون مجوز قانونی جمع شدند و تخلف کردند.حراست دانشگاه هم در میان معترضان قرار گرفته بود. پس از چند دقیقه دانشجویان مخالف هم مقابل دیگر دانشجویان معترض تجمع کردند که تعدادشان نزدیک به 150 نفر بود و علیه هم شعار می دادند.البته بین این دانشجویان ماموران انتظامات هم حضور داشتند تا برخوردی صورت نگیرد.

یک مصدوم در درگیری داشتیم/ دانشجو ضارب خود را معرفی کرد

در جریان درگیری تنها یک مجروحم داشتیم که مصدومیتش هم شدید نبود و به اورژانس مراجعه کرد. ما جرا از این قرار بود که چوب یکی از پرچم ها شکسته شده به صورت دانشجو معترض برخورد می کند و باعث جراحت می شود. آن کسی هم که چوب را پرتاب کرده بود خودش را به حراست معرفی کرد و توضیحاتی را در این خصوص ارائه داد

دانشجو ضارب که عضو هیچ گروهی هم نبوده پس از برخورد پرچم به سرش از کوره در می رود و چوب پرچم را می شکند و به سمت دیگری پرتاب می کند و با توجه به ازدحام جمعیت چوب پرچم به صورت یکی از دانشجویان برخورد می کند. پس از یک ساعت تجمع و اعتراضات انتظامات دانشگاه وارد جریان شده و به درگیری میان دانشجویان پایان داده است.

جو آرام پس از درگیری

به دلیل اینکه دانشگاه صنعتی امیر کبیر یک مسیر عبور بیشتر ندارد هر اتفاقی که رخ می دهد به چشم می آید.امروز هم جو در دانشگاه مثل همیشه آرام بوده و حتی مسابقات فوتبالمان هم در حال برگزاری است.

جریمه در انتظار متخلفان

پرونده کسانی که درگیری را آغاز کردند به کمیته انضباطی ارجاع داده خواهد شد تا این کمیته بررسی های لازم را انجام دهد و پس ار بررسی و تحقیق با متخلفان طبق آیین نامه برخورد خواهد شد.

به برخی از دانشجویان تذکر خواهیم داد کسانی دیگر هم که تخلف بیشتری داشتند جریمه دیگری برایشان در نظر گرفته خواهد شد.

دانشگاه که چاله میدان نیست/ مسوولان حراست نمی توانند چماق به دستشان بگیرند

باید از دانشجویان سوال کرد که چرا تجمع غیرقانونی انجام دادند، انتظامات دانشگاه که نمی تواند با بر دست گرفتن چوب و چماق بین دانشجویان قرارگیرد. چون شان دانشجویان باید حفظ شود و نمی توانیم مقابلشان گارد بگیریم. در مقابل خود دانشجویان هم موظف بوده تا با رفتاری شایسته در دانشگاه شان خود را حفظ کنند تا اتفاقاتی از این قبیل رخ ندهد.

ما هم حرفمان حفظ شان و ارزش های دانشجویی است . اما باید دید خود دانشجویان هم به این مورد فکر می کنند.اینکه دانشجویان به جان هم بیافتند درست نیست و دانشگاه که چاله میدان نیست. دانشگاه مکانی مقدس بوده و باید به آن احترام گذاشت.

برای تشکل ها با هر طرز فکری مجوز صادر کردیم

از زمانی که مسوولیت دانشگاه را پذیرفتم به همه تشکل ها با هر طرز فکری برای سخنرانی و مناظره مجوز صادر کرده ایم و کسی نمی تواند ادعا کند درخواستشان را رد کرده ایم.

آمار نشان می دهد که در سال گذشته حدود 3 برابر مراسم ها بیشتر شده است و ما هم مثل آقای روحانی به حفظ شان دانشجو اعتقاد داریم اما این موضوع نمی تواند بهانه ای باشد تا چند دانشجو بدون مجوز تجمع کرده و با یکدیگر درگیر شوند.

نگاه ما همیشه پدرانه و تربیتی بوده است و جزو مشوقین این دانشجویان بوده ایم.افراد تحصیل کرده که نباید با هم درگیرشوند.

غذای خوابگاه در روز پنجشنبه حذف نشد
همین چند وقت پیش هم سه ساعت با دانشجویان جلسه ای را در سالن آمفی تئاتر برگزار کردیم و به حرف آنها گوش کردیم. مشکل دانشجویان را در مورد اعتراضی که داشتند برطرف کردیم و نگذاشتیم غذا خوابگاه در روز پنجشنبه حذف شود.

همانطور که ما در مقابل خواسته های دانشجویان مسوول هستیم آنها هم وظایفی دارند که باید در چاچوب دانشگاه انجام شود.

خبرنگار: علیرضا گل بابازاده

انتهای پیام/

کد خبر: 978827

وب گردی

وب گردی