مرکز رشد واحد ساری الگویی برای تمام واحدهای دانشگاهی می شود

معاون پژوهشی واحد ساری گفت: تا به امروز، در مرکز رشد واحد ساری با چالش و مسئله‌ای مواجه نبودیم . تولید محتوا در این مرکز رشد که بیشتر مربوط به فناوری اطلاعات است وجوهی دارد و به زودی تبدیل به الگویی مناسب برای کلیه واحدهای دانشگاهی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دانشگاه آزاد اسلامی بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان است که با گستردگی در سراسر کشور عدالت آموزشی را در دورترین نقاط ایران به وجود آورده است. در حال حاضر یکی از مهم‌ترین اهداف دانشگاه آزاد قرار گرفتن در جایگاه نخست انتخاب داوطلبان ورود به دانشگاه تا سال 1404 است.

بر همین مبنا،‌ دانشگاه آزاد اسلامی باید نقاط ضعف خود را برطرف کرده و خواسته‌های رؤسای واحدها و دانشجویان را به خوبی بررسی کند. همچنین راهکارهای صحیح در جهت رفع مشکلات پیش رو تعیین شود. در همین راستا گفت‌‌‌‌و‌گویی با معاون پژوهشی واحد ساری انجام دادیم که مشروح گفت‌و‌گو به شرح زیر است:

دکتر محمد فارسی معاون پژوهشی واحد ساری در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره دستاوردهای پژوهشی این واحد دانشگاهی و مشکلات و چالش‌های پیش رو گفت: در حال حاضر، در دانشگاه آزاد استان مازندران 5 مرکز رشد مستقل و 2 مرکز رشد اقماری داریم همچنین در واحد ساری 18 هسته فناور و 6 واحد فناور که در مرحله تبدیل به شرکت دانش بنیان هستند وجود دارد.

وی افزود: مهم‌ترین دستاورد این مراکز رشد شامل تولید آب چاپ است که در بنادر و ادارات پست و دانشگاه‌ها کاربرد دارد و نیاز به اپراتور ندارد همچنین تولید محتوا برای شرکت ایرانسل و تولید ردیاب خودرو یکی دیگر از دستاوردهای مهم این مراکز رشد است که محاسبه تمام فعالیت‌های مربوط به خودرو را انجام می‌دهد. تولید انیمیشن هم یکی دیگر از دستاوردهای این مراکز است و بسیاری از این محصولات به تجاری سازی رسیده یا در مرحله تجاری سازی قرار دارد و از محل فروش محصولاتی که در مراکز رشد و شرکت‌‌های دانش بنیان کسب می‌‌شود سهم 10 درصدی هم به دانشگاه تعلق می‌‌گیرد.

معاون پژوهشی واحد ساری درباره چگونگی چرخیدن چرخ دانشگاه آزاد واحد ساری و کسب درآمدهای غیرشهریه‌ای در این واحد دانشگاهی یادآور شد: در حال حاضر، علاوه بر کسب درآمدهای شهریه‌ای که بخش عمده درآمدهای واحدهای دانشگاهی را تشکیل می‌‌دهد، قراردادهایی با سازمان‌های مختلف از جمله اداره گاز و اداره ثبت اسناد و املاک استان منعقد کردیم که برای دانشگاه درآمدزایی داشته است و مجموع این قراردادها حدود 300 میلیون تومان برای ما درآمدزایی داشته است.

فارسی در ادامه تاکید کرد: از طریق برگزاری دوره‌‌‌‌‌های مختلف استارتاپی و مهارت آموزی هم در آمدزایی مناسبی داشتیم و دوره‌‌های مختلفی در زمینه آشنایی با مبانی کامپیوتر همچنین دوره پی ال سی برای علاقه‌مندان به رشته برق برگزار کردیم که هر یک از این دوره‌‌ها نیز جدود 20 میلیون تومان درآمدزایی داشته است.

وی درباره چالش‌‌‌ها و مشکلات پیش رو در این واحد دانشگاهی و سطح استان مازندران خاطر نشان کرد: در حال حاضر هنوز به مرحله ثبت شرکت‌های دانش بنیان نرسیده‌ایم که با مشکلات مربوط به آن از نزدیک برخورد کنیم؛ اما شرکت‌‌هایی که با مراکز رشد ما در تعامل هستند همکاری خوبی با واحدهای دانشگاهی دارند و تا به امروز با چالش و مسئله‌ای مواجه نبودیم و تولید محتوا در مرکز رشد واحد ساری که بیشتر مربوط به فناوری اطلاعات است وجوهی دارد که به زودی تبدیل به الگو برای کلیه واحدهای دانشگاهی خواهد شد.

گفتنی است، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری در بهمن ماه سال ۱۳۷۱ فعالیت خود را با راه‌اندازی رشته‌های کامپیوتر، مکانیک، علوم تربیتی با گرایش مدیریت برنامه‌ریزی آموزشی و پرستاری و مامایی با جذب ۱۰۰۰ دانشجو آغاز کرد. درجه واحد ساری جامع است و یکی از مراکز فعال و پویا در سطح دانشگاه‌های آزاد اسلامی منطقه سه است. این دانشگاه دارای امکانات آموزشی و رفاهی کامل و دارای بیش از ۱۷۱ عضو هیئت علمی تمام وقت و ۱۳ مدرس پاره‌وقت در ۱۶۸ رشته تحصیلی در مقاطع مختلف است و بیش از ۱۲۰۰۰ دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 978834

وب گردی

وب گردی