توسعه ضریب نفوذ فناوری‌های ساخت افزایشی در کشور با ظهور استارتاپ‌های این حوزه

رییس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی در افتتاحیه دومین رویداد چاپ سه‌بعدی ایران گفت: اگر تا دیروز در زیست بوم نوآوری کشور به وجود استارتاپ های خدماتی افتخار می کردیم، امروز شاهد بروز نسل جدیدی از استارتاپ های حوزه فناوری هستیم که حوزه ساخت افزایشی یکی از آنها است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، اسماعیل قادری فر رییس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی در افتتاحیه دومین رویداد چاپ سه‌بعدی ایران برگزاری این جشنواره را گامی برای توسعه فناوری ساخت افزایشی دانست و اظهار کرد: حوزه ساخت افزایشی به عنوان یکی از عناصر انقلاب صنعتی در هزاره سوم مطرح است که محققان در دنیا به سرعت در حال توسعه و تجاری سازی این حوزه هستند. البته تولید علم در ایران نیز با توجه به ظرفیت های موجود و بالقوه مراکز علمی جایگاه خوبی را دارد. اما نکته مهم این است که تولید محصولات در این حوزه باید به چرخه فناوری متصل شود و بحث تجاری سازی آن را در عرصه های مختلف صنعتی به کار گیریم.

قادری فر ادامه داد: همچنین با رویکردها و جهت گیری های صحیح خصوصا در سال های اخیر برای حمایت از شرکت های دانش بنیان شاهد بروز نسل جدیدی از استارتاپ های فناوری محور در کشور هستیم.


رییس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی همچنین بیان کرد: ظرفیت های خوبی در حوزه ساخت افزایشی خصوصا در شرکت های دانش بنیان ایجاد شده است، امروز بیش از 30 شرکت محصولات فناورانه خود را به بازار عرضه می کنند. بنابراین شاهد هستیم در تمام مراحل یعنی از ایده تا تولید محصول در حوزه ساخت افزایشی فعالیت های خوبی در حال انجام است که اگر فعالیت های فناورانه در مسیر درست قرار گیرد و ما با چتر حمایتی مناسب بستر سازی و از انها حمایت کنیم به زودی شاهد شرکت های بزرگ استارتاپی در این حوزه فناوری می شویم.


به گفته وی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز با توسعه زیست بوم فناوری در کشور زمین بازی را برای جوانان فراهم می کند تا فعالیت مطالعاتی و تحقیقاتی بازار محور را به عرصه ظهور برسانند. چرا که بازار بزرگی در انتظار این حوزه ها است و در داخل کشور بازار بزرگ 80 میلیونی و در منطقه حداقل بازار 600 میلیون نفری در انتظار فناوری و نواوری های جوانان کشور است.

دومین رویداد جامع ساخت افزایشی ایران (چاپ سه بعدی) 14 تا 16 آذر ماه سال جاری در باغ کتاب تهران برگزار می شود. در مجموع در بخش نمایشگاه این رویداد 25 شرکت دانش بنیان و دانشگاه دستاوردهای خود را ارائه می دهند همچنین بیش از 35 گروه دانشجویی، دانش آموزی و دبیران نیز در بخش مسابقه رویداد به رقابت می پردازند در بخش کنفرانس نیز 8 سخنرانی کلیدی و 29 مقاله ارائه می شود تا شاهد ارائه آخرین دستاوردها و تحقیقات در این حوزه باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 978836

وب گردی

وب گردی