آینده روشن نظام در گرو تعهد و تخصص شما دانشجویان است

آیین بزرگداشت روز دانشجو به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی واحد تهران شمال، همکاری دانشجویان "هسته فرهیختگان جوان" و حضور گسترده دانشجویان این واحد، برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز از روابط عمومی واحد تهران شمال دکتر خالدی، رئیس این واحد دانشگاهی در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته وحدت، بعثت پیامبر اکرم(ص) و میلاد امام جعفر صادق(ع)، روز دانشجو را به همه دانشجویان ایران اسلامی خصوصا دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال تبریک گفت.

دکتر خالدی با اشاره به ابعاد شخصیتی پیامبر اکرم(ص) گفت: نیاز است که جامعه دانشگاهی به مفهوم سازی اندیشه ها، سنت ها، باورها، تصمیمات و ارتباطات آن حضرت با مردم همت گماشته و سعی کند که الگوهای وجودی و شخصیتی آن حضرت را برای تعمیق معنویت و عقلانیت در جوامع اسلامی به روزرسانی نماید.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، در ادامه به شخصیت علمی امام جعفر صادق(ع) اشاره کرد و گفت: در دوران امامت آن امام همام فضایی ایجاد شد که ایدئولوژی و ارکان دین با موضوع علوم مختلف تلفیق شود. وی ادامه داد: دانشگاه اسلامی و دانشگاه عالی مدلی است که امام صادق(ع) الگوی آن را پیاده کرده اند.

خالدی با برشمردن ویژگی های یک دانشگاه فعال، پویا و مثمرثمر برای جامعه، گفت: با پشتوانه ای که ما در ایران اسلامی از لحاظ دینی و اسلامی داریم، می توانیم کاملترین و عالیترین نظام آموزشی را از نظر الگو پیاده کنیم. اما متاسفانه در دانشگاهها فضای مکتوب با فضای موجود فاصله زیادی دارد لذا باید آسیب شناسی کنیم، ضعف ها را بیابیم و ظرفیت ها را پیدا کنیم، با برنامه ریزی دقیق و منسجم از ضعف ها تجربه بگیریم و از ظرفیت ها استفاده کنیم و از این طریق به سوی جلو گام برداریم.

رئیس واحد تهران شمال، روز دانشجو را از آن جهت ماندگار و درس آموز دانست که شجاعت، آگاهی، غیرت، آرمان خواهی و زمان شناسی در دانشجویان شهید 16 آذر تبلور یافته بود و آنان با ایمان راسخ و با داشتن مجموعه ای از شاخصه های والای اخلاقی و اسلامی که در فرد انگیزه ایجاد می کند و او را تا مرز شهادت پیش می برد به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

خالدی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع دانشجویان یکی از مطالبات ایشان از دانشجویان را آرمان خواهی ذکر کرد و گفت: آرمان؛ آن اهداف والایی است که ما در مسیر زندگی برای خود تصور می کنیم و همه برنامه ها و فعالیت هایمان را در جهت دستیابی به آن تنظیم می کنیم. بنابراین شخصیت هر کس تابعی است از آرمان هایی که برای خود تبیین می کند. اگر ما همواره به عالیترین آرمان ها بیاندیشیم و همیشه نگاهی والا و بالا داشته باشیم، به آن پرورش و تربیتی که شایسته و بایسته یک انسان متعالی است، رسیده ایم.

خالدی، با ذکر این نکته که یکی از بهترین مکان ها برای این پرورش دانشگاه است، گفت: اینکه آرمان دانشجویان برای آینده کشور چقدر والا و درخور و شایسته باشد، تا حد زیادی به تعامل درستی که در دانشگاه وجود خواهد داشت، بستگی دارد.

رئیس واحد تهران شمال، در ادامه با ذکر این نکته که بر ما و بر همه همکاران ماست که این بستر لازم را برای رشد و تعالی مدنظر ایجاد کنیم، گفت: ما باید این ظرفیت مثبتِ موجود را با تجربه و علم اساتید عجین کنیم تا این آرمانگرایی ایجاد شود، زیرا اگر این تعامل نباشد گسست های بزرگی خواهیم داشت. شرایط امروز کشور ما -بدون تعارف- واقعا ویژه است؛ آینده جهان آینده بسیار پیچیده ای است. اگر دانشجویان و ما نتوانیم تصور دقیق و صحیحی از آینده داشته باشیم قطعا دچار خسران و زیان خواهیم شد. علم به سرعت در حال پیشرفت است. تکنولوژی در حال پیشرفت است. سرمایه هایی که داریم در معرض تهدید است. اگر نتوانیم از ظرفیت دانشگاه استفاده کنیم و تهدیدها را شناسایی و رفع کرده و از فرصت ها استفاده کنیم، قطعا آسیب خواهیم دید.

خالدی در پایان ضمن اظهار امیدواری به اینکه بتوانیم از ظرفیت های موجود به صورت بهینه استفاده کنیم و سعی کنیم که دانشگاه و دانشجویانی آرمان خواه و آرمان طلب داشته باشیم، اعلام کرد: طرحی در هیات رئیسه مطرح کرده ایم و آن را از طریق معاونت فرهنگی دانشجویی پیگیری می کنیم با این مضمون که چگونه می توان از ایده ها، نظرها، طرح ها، ظرفیت ها و تخصص های دانشجویان در اداره دانشگاه استفاده کرد و سطح کیفی دانشگاه را به کمک دانشجویان ارتقاء داد.

در ادامه این مراسم پرسش های دانشجویان از مسئولین دانشگاه مطرح شد و علاوه بر ریاست واحد، معاونت های آموزشی، فرهنگی دانشجویی و رئیس اداره آزمایشگاه ها و سرپرست مجتمع آزمایشگاه مرکزی به سئوالات و درخواست های دانشجویان پاسخ گفتند.

دکتر خالدی، رئیس واحد تهران شمال، در پایان این مراسم پس از توضیحاتی در مورد پروسه رفع مشکلات که برخی از آنها در حیطه اختیارات واحد بوده و سریع تر انجام می شود و برخی دیگر نیاز به مجوز و هماهنگی با سازمان مرکزی دارد کمی زمان بر خواهد بود، بابت کم و کاستی هایی که ممکن است در حوزه های مختلف این واحد دانشگاهی وجود داشته باشد، از تمام دانشجویان عذرخواهی کرد.

کد خبر: 978846

وب گردی

وب گردی