وزیر انرژی سعودی در وین با نماینده ویژه آمریکا در امور ایران دیدار کرد

وزیر انرژی عربستان سعودی در ,وین پایتخت اتریش، در این شهر با نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران دیدار کرده است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز،منابع رسانه‌ای از دیدار «خالد الفالح» وزیر انرژی عربستان سعودی با «برایان هوک» نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران و رئیس «گروه اقدام ایران» در وین پایتخت اتریش خبر داده است.

در حالی که فردا پنج شنبه نشست ۱۷۵ اوپک با حضور اعضا در وین آغاز به کار می‌کند، وزیر انرژی عربستان سعودی امروز چهارشنبه در همین شهر با نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران دیدار دوجانبه ترتیب داد.

بنا بر نوشته خبرگزاری «رویترز»، خبر دیدار «خالد الفالح» با «برایان هوک» را منابع مطلع به این رسانه غربی اطلاع دادند.

این مقام آمریکایی اواخر آبان ماه در سفر به فلسطین اشغالی با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره اعمال تحریم‌های علیه ایران رایزنی کرده بود.

برایان هوک روز دوشنبه (۱۲ آذر) هم در اظهاراتی کشورهای اروپایی را به لزوم فشار بر ایران و اعمال تحریم‌ها به دلیل برنامه موشکی این کشور فراخوانده بود.

دیدار وزیر انرژی عربستان سعودی با نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران در حالی انجام شده که در هفته‌های اخیر «دونالد ترامپ» از مواضع ریاض در قبال پایین آوردن بهای جهانی نفت و حمایت از تحریم‌های ایران تمجید کرده است.

برایان هوک هفته گذشته در یک کنفرانس خبری ادعاهای زیادی علیه ایران مطرح کرد و از آنچه که «موشک‌های ارسال شده ایران برای حوثی‌ها در یمن» خوانده بود، رونمایی کرده بود.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 978856

وب گردی

وب گردی