دانشجویان مکتب عاشورا را سرمشق فعالیت های خود قرار دهند

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی مکتب عاشورا را بهترین سرمشق برای فعالیت های دانشجویان معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز از اردبیل، نادر قاضی پور در همایش بزرگ « دانشجوی بیدار » مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل اظهار کرد: ما باید شعار « کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا » را که بیان می کند در تمامی زمان ها و مکان ها حق و باطلی هست، مدافع عدالت در جامعه باشند.

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی بر پایه استقلال و آزادی شکل گرفته و ما باید با استفاده از این آزادی قانونی درخواست های قانونی خود را مطرح کرده و مطالبه گری کنیم.

قاضی پور افزود: فرد آرمانخواه و عدالت طلب نباید تابع پست و مقام باشد بلکه باید تابع اسلام باشد و ما افتخار می کنیم تشیع از آذربایجان؛ مهد تمدن اسلامی، به سراسر کشور گسترش یافت.

وی به مبارزات تاریخی مردم این مملکت با طاغوت و ناعدالتی در طول تاریخ اشاره کرد و گفت: بعد از کودتای ننگین 28 مرداد؛ دانشجویان، بازاریان و اقشار مختلف مردم در برابر بی قانونی ها ایستادند ولی نظام شاهنشاهی خون آن ها را ریخته و شهید کردند.

قاضی پور ادامه داد: زمانی زنان این مملکت طلاهای خود را فروختند و کشور را از سلطه روس ها نجات دادند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از گرانی های موجود از مسئولان دولتی خواست برای رفاه حال مردم و رهایی مردم از مشکلات موجود تلاش کنند.

وی از سیاست های اخیر وزارت علوم نیز در حوزه آموزش عالی انتقاد کرد و گفت: دانشگاه ها را از ملی بودن به منطقه ای و محلی تبدیل کرده اند و با این تصمیم به استادان و دانشجویان ضربه زده اند که باید اصلاح شود.

کد خبر: 978861

وب گردی

وب گردی