حکم بازداشت دو مقام سعودی صادر شد

دادگاه کیفری استانبول در چارچوب پرونده «قتل خاشقجی» برای معاون سابق رئیس سازمان اطلاعات و مشاور پیشین دفتر سلطنتی عربستان سعودی حکم بازداشت صادر کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، دادگاه کیفری استانبول در چارچوب پرونده قتل خاشقجی برای «احمد عسیری»، معاون رئیس سازمان اطلاعات و «سعود بن عبدالله القحطانی»، مشاور سابق دفتر سلطنتی عربستان سعودی حکم بازداشت صادر کرد.

یک مقام عالی رتبه دولت ترکیه در این باره گفت: این اقدام دادستان استانبول نشان می­‌دهد که او مطمئن است مقام‌‌های سعودی تدابیر قانونی علیه القحطانی مشاور پیشین دربار سعودی و شخص نزدیک «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان و العسیری معاون سابق دستگاه کل اطلاعات این کشور که در جریان تحقیق در پرونده خاشقجی از سمت خود برکنار شدند،‌ را به کار نخواهند گرفت.

این مقام ترک افزود که عربستان سعودی می‌­تواند با تحویل تمام مظنونان جنایت قتل خاشقجی به ترکیه از میزان نگرانی جامعه بین‌المللی در این پرونده پیچیده بکاهد.

لازم به ذکر است دادستانی کل استانبول ترکیه روز چهارشنبه 31 اکتبر طی بیانیه‌ای اعلام کرد که جمال خاشقجی بلافاصله پس از ورود به کنسولگری عربستان سعودی در این شهر، طبق نقشه‌ای خفه و کشته شده است.

انتهای پیام /

کد خبر: 978869

وب گردی

وب گردی