دانشگاه آزاد اسلامی می تواند بسترهای لازم برای توسعه نظام مسئولیت مدنی را فراهم کند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به دلیل ارتباط گسترده در سطح عمومی جامعه، می تواند بسترهای لازم برای توسعه نظام مسئولیت مدنی را فراهم کند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، پیام دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به همایش ملی «ارتقاء نظام مسئولیت مدنی در حقوق ایران ـ چالش ها و راهکارها» که صبح امروز (پنج شنبه) در واحد دامغان برگزار شد، توسط دکتر نعمت الله نعمتی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان قرائت شد.

در متن پیام دکتر طهرانچی آمده است:

با حمد و ستایش به محضر باری‌تعالی و درود بر پیامبرخاتم (ص) و اهل بیت ‏کرامش ‏که چراغ راه بشریت‌‏اند

همایش ملی «ارتقاء نظام مسئولیت مدنی در حقوق ایران» که با همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان برگزار می‏ شود، اقدامی شایسته و ارزنده‌‏‏ در عرصه دانش حقوق و توسعه آگاهی‌های حقوق مدنی به شمار می‏ آید.

بی ‏تردید توجه به توسعه‌ اصولی حقوق مدنی و بررسی چالش‌های پیش روی این حوزه و تبیین راهکارهای منطقی مبتنی بر دانش حقوقی منبعث از خاستگاه‌های دینی و علمی موجب تقویت زیرساخت ‏های مسئولیت مدنی خواهد شد و این رویکرد در هدایت پژوهش‌‏ها و تحقیقات علمی جهت رفع مشکلات این حوزه موثر است.

«همایش ملی ارتقاء نظام مسئولیت مدنی در حقوق ایران – چالش‌ها و راهکارها» فرصت مناسبی را فراهم می‏ کند تا اهالی صاحب نظر در این عرصه، آخرین رهیافت‌های علمی و تحقیقاتی را به سمع و نظر دانش پژوهان، محققان و فعالان این حوزه برسانند تا راهکارهای مناسب جهت تأمین و توسعه عدالت مبتنی بر اصول اسلامی احصاء و برای همه قابل استفاده شود.

دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی از ظرفیت و توانمندی‏‌های ارزنده ‏ای اعم از نیروهای متخصص و متبحر، امکانات و تجهیزات بروز برخوردار است که می‌تواند به توسعه مرزهای دانش کمک کند و به دلیل ارتباط گسترده این دانشگاه در سطح عمومی جامعه، بسترهای لازم برای توسعه نظام مسئولیت مدنی را فراهم کند.

امیدوارم نتیجه دستاوردهای علمی و پژوهشی این همایش به ارتقای اصولی نظام مسئولیت مدنی در ایران کمک کند و مراکز دانشگاهی، تحقیقاتی و حوزه قضایی جمهوری اسلامی با تعامل بیشتر زمینه تحول این حوزه را ایجاد کنند.

اینجانب با قدردانی از عوامل و دست‌اندرکاران این همایش در واحد دامغان، تاکید می‏‌کنم که مقارن با چهل سالگی انقلاب اسلامی و چهارمین دهه از حیات دانش‌گستر، تلاش جدّی خواهیم داشت تا همواره در خدمت تعالی و رشد روز افزون علمی و پژوهشی جامعه باشیم.

دوام توفیقات الهی، سلامتی و توفیق روزافزون شما را از خداوند منان خواستارم.

محمدمهدی طهرانچی

انتهای پیام/

کد خبر: 978883

وب گردی

وب گردی