دفترچه ثبت نام آزمون دستیاری ۹۸ منتشر شد

دفترچه ثبت نام چهل و ششمین دوره آزمون دستیاری تخصصی پزشکی برای سال تحصیلی ۹۹-۹۸ منتشر شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دفترچه ثبت نام چهل و ششمین دوره آزمون دستیاری تخصصی پزشکی برای سال تحصیلی ۹۹-۹۸ در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شده است و داوطلبان از روز شنبه ۱۷ آذرماه ۹۷ می توانند با توجه به شرایط اعلام شده در دفترچه راهنمای ثبت نام در این آزمون ثبت نام کنند.

داوطلبانی مجاز به شرکت در آزمون هستند که دارای شرایط عمومی زیر در تمام ادوار تحصیلی و مراحل شغلی باشند:

شرایط عمومی:

برخورداری از سلامت و توانایی جسمی به تناسب رشته انتخابی و عدم اعتیاد به مواد مخدر

واجد کلیه شرایط عمومی متداول در آزمون ھای مختلف کشور

اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان مندرج در قانون اساسی

پذیرفتن قانون اساسی و عدم مخالفت با نظام جمھوری اسلامی ایران

عدم وابستگی تشکیلاتی به احزاب و گروه ھای محارب و ملحد و ھواداری از آنھا

نداشتن سوء پیشینه کیفری

عدم اشتھار به فساد اخلاقی

تأیید صلاحیت عمومی طبق ضوابط شورای عالی انقلاب فرھنگی

شرایط اختصاصی:

الف) دارا بودن مدرک دکترای حرفه ای پزشکی یا فراغت از تحصیل در رشته پزشکی عمومی

ب) داشتن کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا معافی برای آقایان (تبصره های این بند در دفترچه درج شده است.)

د) موفقیت در آزمون سنجش صلاحیت بالینی پایان دوره پزشکی عمومی (مختص فارغ التحصیلان اسفند ماه سال ۱۳۹۴ و بعد از آن)

ه) ارائه معافیت از خدمات قانونی و یا گواھی اتمام خدمات قانونی (خدمت نظام وظیفه عمومی، خدمات موضوع قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان، پیام آوران بھداشت) تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۸ به به ا ستثناء تبصره ھای اعلام شده. (تبصره های این بند در دفترچه درج شده است.)

ح) عدم اشتغال به تحصیل داوطلب در یکی از رشته ھای تخصصی پزشکی، PhD، کارشناسی ارشد و ھمچنین نداشتن مدرک تخصصی پزشکی بالینی

ط) سـلامت جسـمی و روانی متناسب با رشته انتخابی و فقدان نقص عضو و یا بیماری مؤثر حرفه ای بر حسب رشته (پیوست این بند در دفترچه درج شده است.)

ی) پذیرفته شدگان مرحله اصلی و جایگزین مرحله اول آزمون پذیرش دستیار تخصصی بالینی پزشکی دوره چھل و پنج، در صـورت عدم ثبت نام در موعد مقرر و یا عدم شروع به آموزش در مواعید اعلام شده و یا انصراف از تحصیل، مجاز به شرکت در آزمون پذیرش دستیار تخصصی دوره چھل و ششم نیستند.

به جز مواردی که به دلیل بروز بیماری مؤثر حرفه ای که مانع از تحصـیل و یا انجام خدمات بعد از فراغت تحصیل شود، از ادامه تحصیل در رشته منصرف یا اخراج شده اند.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام اینترنتی:

عموم داوطلبان از تاریخ ١٧ آذر ۹۷ با مراجعه به سایت اینترنتی و تکمیل فرم تقاضـانامه ثبت نام نسـبت به انجام مراحل ثبت نام اقدام لازم بعمل آورند.

هزینه ثبت نام ۶۰۰ هزار ریال (۶۰ هزار تومان) و ۵ هزار ریال (۵۰۰ تومان) بابت خدمات پیام کوتاه است که داوطلبان باید با مراجعه به سایت اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی sanjeshp.ir این مبلغ را پرداخت کنند.

الف) یک قطعه عکس ۴ × ٣ که در سال جاری گرفته شده باید اسکن و با توجه به راھنمای ثبت نام اینترنتی در محل مربوطه ارسال شود.

ب) اسکن کارت ملی

ج) اسکن صفحه اول شناسنامه

د) اسکن گواھی مبین طی دوره پزشکی عمومی(در این قســمت می توان تصاویر پروانه دائم و یا موقت پزشــکی عمومی/ گواھینامه پزشکی عمومی/ گواھی صادره از سوی دانشگاه محل آموزش با مضمون اتمام دوره پزشکی عمومی حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۸/ معرفی نامه جھت شروع خدمت مطابق قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان و یا گواھی معافیت یا اتمام آن/ معرفی نامه جھت شرکت در آزمون از سوی مرکز خدمات آموزشی را اسکن و ارسال کرد)

ه) اسکن گواھی قبولی در آزمون صلاحیت بالینی پایان دوره پزشکی عمومی (مختص فارغ التحصیلان سال اسفند ماه ۱۳۹۴ و بعد از آن، آئین نامه و ضـوابط اجرائی آن به دانشگاه ھای علوم پزشکی ابلاغ شده است)

و) فارغ التحصیلان خارج از کشور و اتباع غیر ایرانی در صورت دریافت معرفی نامه از مرکز خدمات آموزشی در زمان ثبت نام جھت شرکت در آزمون، می توانند بصورت اینترنتی در آزمون ثبت نام کنند. (تصویر معرفی نامه مذکور باید ھمراه سایر مدارک اسکن و ارسال شود).

ز) در صورت شرکت براساس قانون تسھیل ازدواج جوانان ارسال اسکن صـفحات اول و دوم داوطلب و شناسنامه ھمسر الزامی است.

ح) اسکن فرم مناطق محروم جھت متقاضیان استفاده از سھمیه مناطق محروم

آزمون کتبی چهل و ششمین دوره آزمون دستیاری تخصصی پزشکی ۹۸ رأس ساعت ٩ صبح روز پنجشنبه ۲ اسفند ۹۷ به طور ھمزمان در دانشگاه ھای علوم پزشکی کشور برگزار می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 978890

وب گردی

وب گردی