مسابقه چالش فناوری اطلاعات و ارتباطات برگزار شد

دبیر اجرایی چالش های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات با بیان اینکه برای اولین بار در کشور مسابقات چالش های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT Challenge) برگزار می شود، گفت: به نفرات برتر حدود یک تا سه میلیون تومان جایزه اعطا خواهد شد.

محمدعلی روزی طلب دبیر اجرایی و مسئول برگزاری ICT Challenge در گفت و گو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، در خصوص رویداد چالش های حوزه فناوری اطلاعات که در دانشگاه شریف در حال برگزاری است،اظهار داشت: در نظر داریم چالش هایی را که برای شرکت های مختلف مطرح است، دریافت کنیم و از برنامه نویس هایی که قرار است در این مسابقه شرکت کنند، بخواهیم برای آن ها راه حل ارائه دهند. با این کار چالش های مورد نظر شرکت های حوزه فناوری حل می شود و افراد مستعد نیز شناسایی می شوند که ممکن است شرکت ها آنها را جذب کنند.
دانشجویان دانشگاه شریف از متولیان برگزاری این چالش هستند. آنها در شش ماهه اول امسال ماراتن برنامه نویسی موبایل را برگزار کردند و برگزاری رویدادهای آی تی ویکند را هم مد نظر دارند: رویداد java challenge به عنوان چالش زبان برنامه نویسی جاوا که امروز در حال برگزاری است و php challenge به عنوان چالش زبان برنامه نویسی پی اچ پی ۱۳ دی ماه برگزار می شود. در همین حال سومین رویداد مربوط به چالش زبان برنامه نویسی پایتون (python challenge) است که۱۶ اسفندماه برپا خواهد شد.
روزی طلب در خصوص دبیرخانه ای که در دانشگاه شریف مسئول برگزاری این رویدادهای فناورانه است، گفت: کارمان را سال ۹۰ شروع کردیم و مجموعه سال ۹۲ شکل رسمی یافت. اکنون حدود ۷۰ رویداد برگزار کرده ایم که از مهم ترین آنها ماراتن برنامه نویسی برای موبایل بوده است.
دبیر اجرایی ICT Challenge تاکید می کند که هدف از برگزاری چنین چالش هایی، شناسایی افراد مستعد و البته فراهم کردن شرایط برای حضور آنها در بازار کار است. او در پاسخ به این سوال که تاکنون چقدر در رسیدن به این هدف موفق بودند می گوید: در رویداد برنامه نویسی موبایل که برگزار کردیم، حدود ۳۰۰ نفر شرکت کردند که تمام آنها وارد بازار کار شدند. برخی از این افراد به شکل مستقیم در شرکت های معتبر استخدام شدند و عده ای شانس پیدا کردن سرمایه گذار داشتند و اکنون مشغول به کار هستند.
وی تاکید کرد: قصد داریم برنامه نویس های مستعد کل کشور را شناسایی و آنها را وارد بازار کار کنیم.
روزی طلب در خصوص استقبال استعدادهای برنامه نویسی از این رویداد گفت: امروز ۲۵ تیم با مشارکت ۱۰۰ نفر به رقابت می پردازند. چالش آنها با ۱۰ سوال که از آسان به سخت مرتب شده، آغاز می شود. آنها باید برای چالش ها ایده بدهند یا آنها را حل کنند.
او در خصوص داوری و کارشناسانی که در این برنامه حضور دارند گفت: سعی کرده ایم از تمام کارشناس ها و داوران فعال این حوزه که در دانشگاه شریف و شرکت های مختلف فعالیت می کنند برای برگزاری این ماراتن دعوت به عمل بیاوریم. علاوه بر این یک تیم هسته ای مرکزی داریم که مسائل مربوط به رویداد را از نظر محتوایی و علمی رصد می کنند.
وی همچنین در خصوص شرکت هایی که قرار است چالش آنها در این رویداد حل شود، گفت: قبل از برگزاری این رویداد و هر رویداد دیگری که نیاز به حضور شرکت های مختلف دارد، برای شرکت هایی که می دانیم از این شکل ایده ها استقبال می کنند و نیاز به حل چالش دارند، دعوت نامه می فرستیم. بعد از صحبت های اولیه، فرآیند مذاکرات شروع می شود و اگر آنها تمایل داشته باشند می توانیم خدمات مان را به آنها ارائه بدهیم. در حال حاضر چون اولین مرتبه است که چنین چالشی برگزار می شود، شرکت ها احتیاط می کنند اما تا این لحظه توانسته ایم با ۱۵شرکت فعال در حوزه ICT به توافق برسیم. فکر می کنم اگر همه چیز در این رویداد به خوبی پیش برود، در رویدادهای بعدی، تعداد شرکت ها قطعا افزایش پیدا خواهد کرد.
شرکت کنندگان در این رویداد که حدود ۱۰ ساعت به طول می انجامد، جوایز نقدی دریافت می کنند و به گفته روزی طلب، برای نفر اول تا سوم، از سه میلیون تا یک میلیون تومان جایزه در نظر گرفته شده است. البته جایزه و تشویق اصلی زمانی اتفاق می افتد که این افراد بتوانند وارد بازار کار شوند و تمام هدف نیز همین است.
وی افزود: ما در این رویدادی محدودیتی برای ورود افراد نداشتیم و تمام افراد می توانستند در این چالش حضور داشته باشند.
روزی طلب افزود: از استانهای کل کشور افراد حضور دارند و قرار است که مارتن برنامه نویسی را سال آینده در کردستان یا قم برگزار کنیم هم اکنون در حال مذاکره هستیم.
دبیر اجرایی این رویداد در پایان گفت و گو اشاره کرد که تمام هزینه های برگزاری این چالش، از طریق جذب حامی مالی است و دانشگاه حتی یک ریال هم برای این چالش هزینه نکرده است.
انتهای پیام/

کد خبر: 978892

وب گردی

وب گردی