حیواناتی که ممکن است در زمان حیات ما نسل‌شان منقرض شود

در سال 2011 اعلام شد که نسل کرگدن بزرگ غربی منقرض شده است. در زیر می توانید تعدادی از گونه های حیوانات که ممکن است در زمان حیات ما نسل شان منقرض شوند را ببینید.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز و به نقل از «www.msn.com»، در زیر می توانید تعدادی از گونه های حیوانات که ممکن است در زمان حیات ما نسل‌شان منقرض شوند را ببینید.

کرگدن سیاه

همانند پسر عمویشان «کرگدن بزرگ غربی» نسل این گونه نیز در خطر انقراض قرار دارد. در مقایسه با سه نسل قبل، تنها 10 درصد از جمعیت کرگدن سیاه در دنیا باقی مانده است.

شکارچیان بازار سیاه، کرگدن سیاه را برای شاخ آن می کشند، اگرچه تلاش های ضد شکار و برنامه های حفاظتی در سال های اخیر به طور چشمگیری باعث افزایش جمعیت این گونه از کرگدن شده است. با این حال این گونه از کرگدن هنوز هم در خطر انقراض قرار دارد و راه درازی تا فرار از آستانه انقراض پیش رو دارد.

گرگ قرمز

گرگ های خاکستری توانستند از مزایای کمپین حفاظت از حیوانات استفاده کرده و نسل‌شان را از خطر انقراض نجات دهند؛ ولی گرگ قرمز به خوش شانسی آنها نیست.قبلا تصور می شد نسل این گونه از گرگ ها منقرض شده است ولی در سال 1987 بومیان ایالت کالیفرنیا اعلام کردند که تعدادی از آنها را مشاهده کرده اند. اکنون آنها با «کویوتها» در حال جفت شدن هستند، کمتر از 50 گرگ قرمز بالغ زنده در طبیعت باقی مانده است. این ممکن است برای نجات آنها از انقراض برای بار دوم کافی نباشد.

کروکودیل فیلیپینی

این گونه از کروکودیل فقط در مناطق محدودی از کشور فیلیپین زندگی می کند و از سال 2001 تحت حفاظت دولت این کشور قرار گرفته است. برای کشتن یک کروکودیل فیلیپینی 6 سال زندان یا جریمه مالی 100 هزار پزو معادل 2500 دلار آمریکا در نظر گرفته شده است. با توجه به اینکه گروه‌های زیادی نهایت تلاش خود را برای محافظت از این گونه انجام می دهند می‌توان امیدوار بود که این نوع از کروکودیل از خطر انقراض رهایی یابد.

انتهای پیام/

کد خبر: 988900

وب گردی

وب گردی