موسی خانی: هوش مصنوعی و ربوکاپ را می توانیم جایگزین صادرات نفت کنیم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین گفت: می توانیم در آینده دستاوردهای نرم افزاری و سخت افزاری خود در حوزه هوش مصنوعی و ربوکاپ را جایگزین صادرات نفت کنیم. باشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد برای حمایت از دانشجویانی که فناوری های کاربردی انجام می دهند، برنامه دارد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، مراسم افتتاحیه مسابقات بین المللی ربوکاپ آسیا و اقیانوسیه صبح امروز با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مرکز نمایشگاه های بین المللی جزیره کیش برگزار شد.

دکتر مرتضی موسی خانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین که به طور مشترک با همکاری واحد کیش میزبانی برگزاری این دوره از مسابقات را دارد، با خیرمقدم به شرکت کنندگان و حاضران در این مراسم، گفت: خوشبختانه استقبال خوبی از کشورهای آسیا و اقیانوسیه برای شرکت در این دوره از مسابقات شده است، تیمهای مختلفی از 15 کشور در مسابقات حضور یافته اند.

رئیس کمیته ملی ربوکاپ ایران با بیان اینکه هدف از برگزاری اینگونه مسابقات توسعه و ترویج دانش هوش مصنوعی و علوم ربوکاپ است، اظهار داشت: تقویت و توسعه این فناوری منجر به ارتقاء بهره وری صنعت و افزایش تولید و صادرات خواهد شد و ما می توانیم در آینده دستاوردهای نرم افزاری و سخت افزاری خود در حوزه هوش مصنوعی و ربوکاپ را جایگزین صادرات نفت کنیم.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین سرآمد واحدهای دانشگاهی کشور است

عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین هم در این مراسم با قدردانی از برگزار کنندگان این مسابقات و اعلام حمایت از فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه ربوکاپ، اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین در حوزه ربوکاپ سرآمد واحدهای دانشگاهی کشور است و فعالیت های علمی، فرهنگی و آموزشی خوبی داشته است که مرهون زحمات دکتر موسی خانی و همکاران ایشان در سالهای گذشته است.

وی با بیان اینکه قزوین استعدادهای زیادی در توسعه علمی دارد، از راه اندازی بزرگترین شتاب دهنده کشور در این استان خبر داد و گفت: با ایجاد این شتاب دهنده بزرگ ملی، قزوین در آینده مهمترین مرکز علمی و فناوریهای نوین کشور خواهد شد.

شناسایی نیروهای مستعد، ممتاز و دلسوز در حوزه علم و فناوری

فریدون همتی استاندار هرمزگان هم در این مراسم با خیرمقدم به شرکت کنندگان در مسابقات ربوکاپ آسیا، اقیانوسیه 2018 گفت: بسیار خوشحالیم که حوزه ربوکاپ و هوش مصنوعی با همت دکتر موسی خانی تعقیب می شود. بنده با توجه به اینکه مدت دو سال به عنوان استاندار قزوین خدمت می کردم، از نزدیک شاهد تلاشهای شبانه روزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین بودم.

استاندار هرمزگان ادامه داد: باید نیروهای مستعد، ممتاز و دلسوز در حوزه علوم و فناوری را معرفی کنیم و بنده در اینجا از دکتر موسی خانی به عنوان یک شخصیت علمی دلسوز تجلیل می کنم که این فناوری را با همت بلندشان پیگیری می کنند و ان شاءالله با این روند آینده درخشانی در سطح ملی و استانی پیش رو خواهیم داشت.

وی خاطر نشان کرد: استان های هرمزگان و قزوین با همه استعداد در کنار منطقه آزاد کیش و دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفت تا اعلام کند با همه توان از پیشرفت این فناوری ها حمایت خواهند کرد تا شاهد تحول بزرگ در این بخش باشیم.

دفتر همکاری های مشترک با دانشگاه آزاد اسلامی

دکتر غلامحسین مظفری مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش هم در این مراسم با بیان اینکه اکنون در دوره ای قرار داریم که رشد تکنولوژی سرعت زیادی دارد، گفت: مشکلات پیچیده جهان نیاز به توسعه تکنولوژی دارد و ما در جزیره کیش فرصت های خوبی داریم که بتوانیم از آن استفاده کنیم. خوشبختانه در جزیره کیش زیرساخت های فراهم شده است که بتوانیم قدمهای بزرگی برداریم.

وی با اشاره به برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی برای راه اندازی سراهای نوآوری آزاد، گفت: بنده در جریان ایده دکتر طهرانچی برای راه اندازی سراهای نوآوری آزاد هستم و این ایده فرصت خوبی است که بتوانیم از آن استفاده کنیم و می توانیم دفتر همکاریهای مشترک با دانشگاه آزاد اسلامی داشته باشیم و کارهایی را آغاز کنیم که جزیره کیش با شعار «نوآوری و خلاقیت» در همه زمینه ها شناخته شود.

دانشگاه باید براساس نیاز جامعه آموزش و مهارت بیاموزد و مشکلات را حل کند

دکتر مسعود پزشکیان نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی هم به عنوان آخرین سخنران مراسم افتتاحیه دومین مسابقات ربوکاپ آسیا و اقیانوسیه با قدردانی از برگزار کنندگان این مسابقات بر تبدیل شدن علم به محصول تأکید کرد و گفت: همانطور که در حدیث نبوی آمده است که «حیات الارض بالانسان» یعنی زندگی زمین به خاطر انسان است. خداوند زمین را برای انسان خلق کرده است و وجود انسان باعث حیات زمین است و این وجود و زنده بودن به واسطه علم و تبدیل علم به عمل ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه باید رفتار دانشگاهی و علمی ما با این چارچوب همخوانی داشته باشد، تأکید کرد: ایده دکتر طهرانچی تأکید خوبی است که دانشگاه باید براساس نیاز جامعه آموزش و مهارت بیاموزد و مشکلات را حل کند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دکتر طهرانچی اشاره کرد که چرا فناوریهای دانشجویان ما به بازار و فیلد عمل متصل نمی شود و تأکید کرد که باید به جوانان میدان داد. این موضوعی است که باید تبدیل به باور مسئولان ما شود و اگر بدانند که تمام هستی برای انسان و به خاطر تبدیل علم به بعد مهارت بوده است، دیگر جوانان ما به خارج از کشور نخواهند رفت.

وی افزود: علت اینکه جوانان و استعدادهای ما از کشور خارج می شوند، این است که ما برای آنها ارزش قائل نمی شویم و سیاستمداران، قانون گذاران و مجریان و صنعت گران به این استعدادها توجه ندارند. چرا که زمانی که ما می توانیم در خلاقیت موفق شویم، در عمل هم خواهیم درخشید و اگر اینگونه رفتار کنیم می توانیم کشوری آباد، نوآور و پیشتاز شویم.

دکتر پزشکیان با اشاره به برگزاری مسابقات ربوکاپ به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این مسابقات بستری برای شناخت جوانان توانمند است و ما باید به دنبال جذب این جوانان باشیم و مجلس، دولت و دانشگاه ها برای استفاده از این جوانان و آماده کردن شرایط بکارگیری استعداد آنها تلاش کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 988938

وب گردی

وب گردی