پزشکیان: تملق‌گو را تحویل می گیریم و جوانان ما سرخورده می‌شوند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مسابقات روبوکاپ برای شناخت جوانان توانمند و مدیران سیاست‌گذار ماست که باید در به در دنبال جذب این جوانان باشند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاحیه مسابقات روبوکاپ آسیا اقیانوسیه در جزیره کیش،‌ گفت: اگر علم از عمل خارج شود بالندگی وجود ندارد، ما در دانشگاه‌ها با یک بحران مواجهیم که دانشگاه‌ها را توسعه دادیم و حالا با ظرفیت خالی مواجه شدیم.

وی افزود: چرا جوانان ما با این علم و مهارت از کشور می‌روند؟ چرا به این جوانان میدان نمی دهیم؟ باور مسئولان ما اگر بر این قرار بگیرد که تمام هستی برای علم بوده و علم برای مهارت بوده جوانان ما به خارج نمی‌روند.

وی افزود: برونداد رفتار ما این است که جوان خوب ما نمی‌ماند؛ زیرا ما تحویلش نمی‌گیریم؛ سیاست‌گذار ما، قانونگذار ما باید او را تحویل بگیرند؛ ما طلایی مردانمان را تحویل نمی‌گیریم بلکه عده‌ای تملق گو را تحویل می‌گیریم؛ کسی که حرف غیر کارشناسی را نمی‌پذیرد و به دنبال حرف علمی است، تحویل نمی‌گیریم.

وی گفت: این مسابقات برای شناخت جوانان توانمند و مدیران سیاست‌گذار ماست که باید در به در دنبال جذب این جوانان باشند؛ ما مسابقه نمی‌گذاریم که جوانانمان به خارج بروند، مسابقه می‌گذاریم که این‌ها را تحویل بگیریم؛ ما در مجلس هر کاری از دستمان برای علم و فناوری بر بیاید انجام می‌دهیم.

وی گفت: کیش نقشه راهبردی ندارد؛ کیشی باید بسازیم که در منطقه بهترین باشد و برای این منظور باید نقشه راهبردی داشته باشد.

ما باید کشوری داشته باشیم که جوانانمان بمانند و گول شرکت‌های خارجی را نخورند؛ البته تقصیر ماست که تحویلشان نمی‌گیریم اگر تحویل بگیریم از کشور نمی‌روند.

انتهای پیام/

کد خبر: 988945

وب گردی

وب گردی