طهرانچی: آموزش های دانشگاهی به نوآوری نگاه ویژه ای داشته باشند

رئیس دانشگاه آزاد گفت: ما باید در آموزش های دانشگاهی کشور، به نوآوری نگاه ویژه ای داشته باشیم و زمینه را برای آن فراهم کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه مسابقات روبوکاپ آسیه اظهار داشت: متاسفانه به دلیل این که کتاب های حافظه محور شده است، اجازه ظهور و بروز به خلاقیت جوانان داده نشده است.

وی افزود: اگر در جشنواره های دانشجویی خوارزمی دقت داشته باشیم متوجه خواهیم شد که در این جشنواره ها کمترین خلاقیت و بروز خلاقیت در آن ها وجود دارد.

طهرانچی ادامه داد: به دلیل این که این اتفاق بیفتد، آموزش خلاقیت و مفهوم فناوری را باید در مدارس و مراکز آموزشی کشور گسترش دهیم؛ اگر به جوان در جهت بازار و تعامل و مذاکرات خلاقیت های نرم ارائه نشود، این حلقه مفقود خواهد ماند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ما باید در کنار مدارس مهارت محور، مدارس نوآوری نیز داشته باشیم که بنا داریم در دانشگاه آزاد این مدارس نوآوری محور را گسترش دهیم و بر روی آن کار می کنیم.

طهرانچی تصریح کرد: ما فکر می کنیم هر آن چه که در کشور اگر راه تجارت را پیدا نمی کند صرفا موانع منفعتی دارد اما این غلط است؛ این موضوع موانع داخلی نیز دارد و کارشناسان همگی معتقدند که بازار ایران بازاری بسیار خوب برای فناوری های نوین است.

وی تاکید کرد: ما باید در آموزش های دانشگاهی کشور، به نوآوری نگاه ویژه ای داشته باشیم و زمینه را برای آن فراهم کنیم؛ سرای نوآوری در دانشگاه آزاد پشتیبانی های لازم را در این راستا فراهم خواهد کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پایان اذعان داشت: سرای نوآوری در دانشگاه آزاد، صندوق های ریسک پذیر و شتاب دهنده ها، همگی برطرف کننده مشکلات در این راستا هستند. پیشتازی دانشگاه آزاد در موضوع رباتیک به عنوان یک فناوری که در بازار در حال توسعه است، در حال ایجاد ساز و کاری است که مشکلات دانش آموزانی که در حال فعالیت در این حوزه هستند را حل کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 988949

وب گردی

وب گردی