برخی ناهماهنگی‌ها در اربعین حرمت زائرحسینی را زیرسوال برد

نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به برخی نواقص و ناهماهنگی‌ها دراین کنگره عظیم مردمی، گفت: این نواقص باید با آسیب شناسی جدی مرتفع و راه باقی‌مانده با کیفیت مطلوب‌تری پیموده شود.

به گزارش ایسکانیوز،حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی‌عسکرتاکید کرد: باتوجه به حضور زائران مذاهب و ادیان مختلف در مراسم اربعین، ایجاد معاونت بین‌الملل در ستاد مرکزی اربعین ضروری است.

نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت درمراسم اختتامیه سوگواره عبرات، پیشرفت‌ها و تحولات صورت گرفته درمراسم اربعین امسال را در مقایسه با سال‌های قبل قابل قبول خواند و تصریح کرد: با توجه به ابعاد بین‌المللی این مراسم عظیم، ضروری است درستاد مرکزی اربعین، معاونت بین‌الملل راه اندازی شود.

قاضی‌عسکر در این مراسم با قدردانی از همه نقش آفرینان در این حماسه بزرگ به ویژه مسئولان ستاد مرکزی اربعین گفت: امروز بحمدالله بسیاری از مشکلات راهپیمایی اربعین رفع شده و با توجه به پیشرفت‌های خوبی که در زمینه خدمات رسانی به زائران صورت گرفته است شاهد حرکتی رو به جلو در این مسیر هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی‌عسکر با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری درباره مراسم حج افزود: ایشان همواره تاکید دارند که کار‌ها باید در یک بازه زمانی یک ساله به انجام برسد و این فرمایش رهبرمعظم انقلاب درمورد مراسم اربعین که با حضور بیش از ۲ میلیون زائربرگزار می‌شود، مطمئنا باید با حساسیت بیشتری همراه باشد.

وی برخی ناسپاسی‌ها درمورد عملکرد خادمان اربعین را یادآور شد و گفت: حرکت عظیم اربعین مجال و فرصت مناسبی برای طرح برخی اختلافات داخلی نیست و این موضوع فقط احساسات پاک زائران حسینی را خدشه دار می‌کند.

نماینده، ولی فقیه درامور حج و زیارت دربخش دیگری ازسخنان خود از برخی ناهماهنگی‌ها نسبت به زائران اربعین، انتقاد کرد و گفت: این اتفاق حرمت و کرامت زائرحسینی را زیرسؤال برد، اگر از همان ابتدا اختیاربه ستاد اربعین واگذارمی‌شد، شاهد بلاتکلیفی و سردرگمی زائران در کشور عراق نبودیم.

وی تاکید کرد: باید تصمیم‌گیری‌ها در حوزه مدیریت اربعین به گونه‌ای باشد که حداقل تا دو ماه قبل از برگزاری این مراسم همه چیز به قطعیت برسد و کسی اجازه تغییر در تصمیمات را نداشته باشد.

سرپرست زائران ایرانی خانه خدا به حضور انبوه زائران از کشور‌های جهان با ادیان و مذاهب مختلف در مراسم اربعین اشاره کرد وگفت: از آنجا که این حرکت عظیم شیعی ابعاد بین‌المللی هم پیدا کرده است، ضروری است ستاد مرکزی اربعین با تعریف و راه اندازی معاونت اموربین الملل، برای ابعاد وسیع‌تر این واقعه عظیم برنامه ریزی منسجم‌تر و دقیق تری صورت دهد.

وی با اشاره به تصاویرپخش شده در فضای مجازی از حضور کشیش مسیحی درمراسم اربعین امسال، افزود: ستاد مرکزی اربعین می‌تواند علاوه برکمیته فرهنگی با تشکیل معاونت بین‌الملل، برنامه‌ها و همایش‌هایی برای زائران دیگر کشور‌ها با زبان خودشان، برگزار کند و امر تبلیغ را با هزینه بسیار کم، اما موثر ادامه دهد و تکمیل کند.

وی در ادامه بحث فرهنگ سازی درموضوع اربعین را یادآور شد و افزود: پیاده روی اربعین علاوه بر نشان دادن عظمت تشیع محلی برای نشان دادن وحدت مسلمین است.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر افزود: محبت اهل بیت (علیهم السلام) باید به عنوان محوروحدت میان محبان خاندان عصمت و طهارت مطرح شود و حتی درمیان غیر مسلمانان هم باید این مراسم به عنوان محل تجمع بین المللی محبان آل الله در سطح جهان مطرح و برجسته شود تا سمت و سوی حرکت اربعین در این مسیر جلوه بیشتری پیدا کند.

نماینده، ولی فقیه درپایان سخنان خود اشاره‌ای هم به موضوع مشابه سازی مراسم اربعین داشت و گفت: اگر خواهان تاثیرگذاری بیشتر اربعین درعرصه بین المللی هستیم باید از مشابه سازی این مراسم پرهیزکنیم.

وی افزود: همانطور که کنگره عظیم حج هرسال یکبار برگزارمی شود اجازه دهیم مراسم اربعین هم چنین باشد تا عظمت و اعتبار آن درعرصه جهانی بیش از پیش جلوه گر شود.

میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 988953

وب گردی

وب گردی