خون هایی که در 16 آذر ریخته شد، پایه گذار عدالت طلبی در نسل امروز دانشجویان است

رئیس شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان تهران گفت: خون هایی که در 16 آذر 32 ریخته شد، پایه گذار آرمان گرایی، استقلال عدالت طلبی و مطالبه گری در نسل امروز دانشچویان شد.  

به گزارش ایسکانیوز، محمد حسین سراج دبیر شورای تبین مواضع ناحیه بسیج دانشجویی استان تهران در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شهرستان رودهن اظهار داشت: مردم بزرگوار 65 سال پیش یعنی 25 سال قبل از پیروزی انقلاب عزیز مردم ایران قرار بود معاون رئیس جمهور وقت ایلات متحده به ایران بیاید و در دانشگاه تهران به او دکترای افتخاری دهند، دانشجویان که نقشی بی بدیل در تاریخ معاصر ایران داشتند 4 ماه پس از تجربه کودتای 28 مرداد و دخالت مستقیم و استعمار گونه آمریکا در ایران بطلب استقلال و آرمان خواهی نسبت به رژیم طاغوت اعتراضاتی سر دادند.

وی افزود: رژیم شاهنشاهی از روی ذلت و خواری دانشجویان را گلوله بست، خون هایی که در 16 آذر 32 ریخته شد، پایه گذار آرمان گرایی، استقلال عدالت طلبی و مطالبه گری در نسل امروز دانشچویان شد.
سراج ادامه داد: دانشجویان امروز نه دوران پیروزی انقلاب را و نه دوران دفاع مقدس را دیده اند اما با تمام وجود قدردان و سپاس گذار مجاهدت ها و از جان گذشتگی های شما و پاسدار خون بر زمین ریخته شده شهیدان هستند، به همین دلیل دانشجویان انقلابی امروز با اقتدا به الگوهای ارزشمندی چون شهید علم الهدی، شهید وزوایی و آقا خانی، این فرزندان نسل سوم و چهارم انقلاب کمر همت را محکم کرده و میدان آمده اند تا موضوعات اساسی را ساده، دقیق و صادقانه برای ولی نعمتان خود و صاحبان اصلی انقلاب از نگاه جامعه دانشگاهی شرح و تبیین نمایند.

وی تصریح کرد: امروز که در یک مقطع حساس تاریخی قرار گرفتیم و اون چیزی نیست جز 40 سالگی انقلاب با وجود اینکه همه مشکلات بویژه مشکلات اقتصادی که بحق و بجا از سوی مردم مطالبه می شود می توان با مدیریتی انقلابی و جهادی این مشکلات را پشت سر گذاشته و روز های روشن را برای مردم نجیب و صبور ایران اسلامی به ارمغان اورد، تفکری که راه حل بیرون رفت از مشکلات را به بیرون از مرز ها پیوند میزند و اخیرا با گاف های خود بدنبال ناامید کردن مردم و امیدوار کردن غرب است الان که 5 سال است 10 سال دیگر هم بگذرد نمی تواند مشکلات را حل کند.

سراج با بیان این که یکی دیگر از مشکلات امروز کشور مجلس است گفت: حضرت امام فرمودند این مجلس است که در راس امور است، مشکلی که امروز در مجلس شاهدانیم عدم استقلال نمایندگان و تغییر آرا است، نماینده ای که رای خود را شبانه پس می گیرد و منصرف از سوال یا استیضاح می شود و یا اخیراً هم نماینده عزیز این منطقه می گوید نمایندگان وقت خواندن رزومه وزرا را ندارند چه زمانی پس دغدغه مشکلات مردم را دارند؟

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان تهران اذعان داشت: مردم عزیز ما جوانان نسل سوم و چهارم انقلاب ندیدیم اما شندیدم در دوران دفاع مقدس توان تولید سیم خاردار نداشتیم اما امروز به حول قوه الهی با تلاش های عالمانه فرزندان مومن و انقلابی شما در حوزه های نانو، سلول های بنیادین، فناوری موشکی، فناوری هسته ای و هوا فضا حداقل جز 10 کشور اول جهان هستیم.

وی با اشاره به صنعت هوا و فضا خاطرنشان کرد: در صنعت هوافضا تنها 6 کشور موفق به ارسال موجود زنده به فضا شده اند به گونه ای که موجود زنده، زنده به جو زمین برگردد و یکی از این 6 کشور ایران است یا تنها 11 کشور به علم بومی ارسال ماهواره به فضا دست پیدا کردند مردم عزیز این مطالب داغ های بر دل نشته نخبگان شماست، تا بحال دقت کردید که چرا در این چند سال ما ماهواره ای به فضا ارسال نکردیم؟ و تنها به امورات آزمایشگاهی در این حوزه بسنده شده؟

سراج درباره قانون مبارزه با پولشویی یادآور شد: موضوع مهمی که کشور چند ماهی است درگیر آن است بحث قانون مبارزه با پول شویی است ایالات متحد که با کمک جریان نفوذ کمر همت بسته که با تحمیل برجام ها و قوانین مختلف از جمله اف ای تی اف، پالرمو و... انقلاب عزیز مردم ایران را دچار ضعف کند، اف ای تی اف که به اصطلاح به عنوان قانون مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم نامیده می شود یکی از میوه های حادثه ساختگی 11 سپتامبراست.

وی اضافه کرد: قانونی که در ظاهر زیبا اما زوایای دیگری در باطن دارد، اولین مشکل ساختاری ما به این قانون نحوه تعریف تروریسم است در این قانون مرجع تعریف تروریسم وزارت خزانه داری آمریکاست به عبارتی که هر جریانی و نهادی که از سوی وزارت خزانه داری آمریکا تروریسم شناخته شود کشورهای عضو حق هیچ گونه مراودات مالی با این نهاد هارا ندارند، به عبارتی با اجرای این قانون کشور در اینده دچار خود تحریمی و سنگ انداخت در مسیر پیشرفت انقلاب خواهد شد، حال کدام عقل سلیم این خود تحریمی را می پذیرد؟

سراج با اشاره به موضوع سودهای بانکی گفت: آلمان نازی پس از جنگ جهانی دوم که دچار صدمات زیادی شده بود و تحت شدید ترین تحریم ها قرار داشت با قرار دادن الگوی اقتصاد مقاومتی و مهمتر از آن کم کردن سود بانکی و رساندن آن به نزدیک به صفر توانتست از تحریم ها و آن شرایط بحرانی عبور کند، متاسفانه سود های بانکی در کشور ما دارد روندی را طی می کند که پولدار ها پولدار تر و کم درامد ها کم درامد تر می شوند.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان تهران اظهار کرد: این موضوع می طلبد نخبگان و مراجع عظام، علما با حمایت های مردم مطالبه گری های سفت و سختی در جهت اصلاح این امر داشته باشند، در کشور های توسعه یافته هر فردی که سرمایه خود را ساکن و یا در بانک پس انداز کند و وارد چرخه اقتصاد نکند از او مالیات می گیرند اما در کشور ما به او سود می دهند و به کسی که وام می گیرد تا یک موتوری در تحرک چرخه اقتصاد باشد از او سود می گیرند.

سراج تاکید کرد: ما جوانان نسل امروز انقلاب علی رغم برخی مدیران که بدنبال نا امیدکردن مردم ما هستن امیدواریم!ن شاء الله به حول قوه الهی از این پیچ تاریخی هم عبور خواهیم کرد.

وی گفت: بنده اعلام می کنم اگر نقدی هست از روی دلسوزی ایست، این رو از سخنان بنده سوی مدیران بویژه مدیران این بخش و شهرستان است؛ اگر میخواهید با کمک هم از مشکلات عبور کنیم، به دانشگاه و جوانان دانشگاهی اعتماد کنید ! مدیران لایق ! نه آنان که در لفظ بلکه آنان که در عمق به اقتصاد مقاومتی معتقدند.

سراج در پایان اذعان داشت: همچون گذشته بدون هیچ چشم داشتی دست یاری به سمت شما دراز کرده ایم و علی رغم انتقاداتمان، یک تار موی شما را به هزار هزار نفر از اجانب نمی فروشیم! برای رشد و پیشرفت ایران عزیزمان ، روی دست های پینه بسته جهادگران بسیجی هم حساب کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 988957

وب گردی

وب گردی