4 مرکز تحقیقاتی در واحد تهران جنوب در راستای طرح پایش تاسیس می شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب گفت: چهار مرکز تحقیقاتی تا پایان سال در واحد تهران جنوب راه اندازی خواهد شد که در راستای برنامه پایش قرار دارند.

دکتر علمایی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره طرح پایش در دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: واحد تهران جنوب به عنوان واحد پیشران در طرح پایش، ساختمان مجلل و مجهزی برای سیستم پایش اختصاص داده است که علاوه بر این، دو مدرسه در حوزه‌های خلاقیت و مهارت نیز راه‌اندازی می‌شوند.

وی افزود: در این دو مدرسه، استادان و دانشجویانی که در این زمینه مهارت کافی دارند را استعداد‌یابی می‌کنیم و آموزش‌های لازم را به آن‌ها می‌دهیم؛ همینطور چهار مرکز تحقیقات تا پایان سال در واحد تهران جنوب راه‌اندازی خواهد شد که در راستای برنامه پایش قرار دارند.

علمایی ادامه داد: در حال حاضر کمیته راهبردی در ارتباط با صنعت نیز در واحد تهران جنوب تشکیل شده است که متشکل از استادان و صنعت‌گران است و در نهایت طرح‌هایی که توسط دانشجویان ارائه می شود در این کمیته بررسی شده و به عنوان یک محصول، تحویل صنعت داده خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب درباره مهارت محوری در دانشگاه ها گفت: هنگامی که دانشجویان مهارت لازم را به دست آورند، به طور طبیعی وارد صنعت خواهند شد. صنعت به دنبال مدرک نمی گردد بلکه به دنبال شخصی می گردد که بتواند مشکلات را حل کند.

وی تصریح کرد: ما اگر بتوانیم دانشجو را جوری پرورش بدهیم که بتواند در برابر مشکلات از خود خلاقیت نشان دهد، جذب حوزه صنعت خواهد شد؛ بنابراین یکی از مهم‌ترین وظایف ما شناسایی استعداد افراد است.

علمایی با اشاره به کمیته استعداد‌یابی در دانشگاه آزاد اذعان داشت: این کمیته استعدادها را شناسایی کرده و سپس آن ها را رشد می دهد؛ همچنین مربیانی در این کمیته حضور دارند که علاوه بر درس های آکادمیک، دوره های تکمیلی را نیز می گذرانند. افراد پس از این دوره می توانند وارد صنعت شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 988963

وب گردی

وب گردی