بیانیه 16 آذر دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان

دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان به مناسبت ۱۶ آذر بیانیه ای صادر کردند.

به گزارش ایسکانیوز، دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان به مناسبت ۱۶ آذر بیانیه ای به شرح زیر است:

16 آذر ، روز دانشجو، نقطه عطف فعالیت های جنبش های دانشجویی ، نمایانگر روح استکبار ستیزی، استقلال خواهی، عدالت طلبی و آزادی خواهی دانشجویان ایران در پرتو اسلام عزیز است. در 16 آذر سال 1332، وقتی سنگفرش های دانشکده فنی دانشگاه تهران به خون شهیدان مصطفی بزرگ نیا، مهدی شریعت رضوی و احمد قند چی رنگین شد، همرزمانشان دانستند که باید بر حسب وظیفه و به منظور آگاهی بخشی به مردم میهنشان علیه استکبار قیام کنند. سردمداران استکبار جهانی گمان نمی کردند که این روز، نقطه آغازینی خواهد بود که از درون این جنبش چمران ها، علم الهدی ها، باکری ها و ... به پا خواهند خواست .
امروز وظیفه هر دانشجوی فرهیخته ای این است که برای حفظ حرمت خون شهیدان و صیانت از سرزمین عزیزمان ایران اسلامی هوشیار باشند. استادان و دانشجویان ایران اسلامی ، با درک صحیح از موقعیت و نعمت بی نظیری که در دست شان به امانت سپرده شده، با تمسک به روح آرمان گرایانه و بیدارگرایانه، تمام همت خود را در راه جهاد علمی و عملی بمنظور سرفرازی روز افزون نظام مقدس جمهوری اسلامی به کار بسته و به حول و قوه الهی از ارواح طیبه شهدا مدد گرفته و سنگر های رشد و ترقی را یک به یک فتح نمایند.
لذا ما دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، ضمن بزرگداشت روز دانشجو و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو و تجدید میثاق با آنان و امام شهیدان، اعلام میداریم که ضمن لبیک به ندای امام خامنه ای و برافراشتن پرچم سرخ حسینی، ادامه دهنده راه شهیدان خواهیم بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 988968

وب گردی

وب گردی