تاکید رئیس جمهور هند بر گسترش مناسبات تجاری و اقتصادی با ایران

رئیس جمهور هند در مراسم دریافت استوارنامه سفیر جدید ایران در این کشور بر گسترش روابط با ایران در همه زمینه ها به ویژه در حوزه های تجاری و اقتصادی تاکید کرد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، «علی چگنی» سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در هند، استوارنامه خود را تقدیم رئیس جمهور این کشور کرد.

«رام نات کوویند» رئیس جمهور هند در جریان مراسم رسمی تسلیم استوارنامه سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو ضمن ابراز خرسندی از روابط دوستانه و تاریخی هند و جمهوری اسلامی ایران و تاکید بر لزوم گسترش این روابط به بیش از 13 میلیارد دلار فعلی، حمله تروریستی اخیر در چابهار که به کشته و زخمی شدن تعدادی از هموطنان مان انجامید را شدیدا محکوم و با ملت و دولت ایران ابراز همدردی کرد.
کوویند در این دیدار سفر بهمن ماه سال گذشته حسن روحانی به دهلی نو را به عنوان فصل جدیدی در روابط دو کشور خواند و خاطرنشان کرد: رویکرد ما در قبال ایران بر حفظ و توسعه روابط استوار بوده و می بایست از فرصتها برای این منظور استفاده کامل کنیم.
وی همچنین همکاری در حوزه حمل و نقل بویژه مشارکت هند در توسعه بندر چابهار را نیز به عنوان نشانه ای از همکاریهای خوبی دو کشور قلمداد کرده و واگذاری مدیریت این بندر به شرکت هندی در پایان ماه جاری را خبری خوب ارزیابی کرد.
علی چگنی سفیر جدید کشورمان در هند نیز ضمن ابلاغ سلامهای گرم حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان و اشاره به روابط بسیار دوستانه و تاریخی دو کشور و وجود زمینه ها و مشترکات فراوان، اظهار داشت: نگاه ایران به روابط با هند محدود به دیروز و امروز نیست و جمهوری اسلامی ایران امیدوار است این روابط به سطوح هرچه بالاتر و زمینه های جدید به ویژه در زمینه تجاری و اقتصادی توسعه و گسترش یابد.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 988971

وب گردی

وب گردی