برگزاری کارگاه آشنایی با دیدگاه ­های آیت ­الله خامنه ­ای (مد ظله العالی) در دانشگاه آزاد اسلامی

کارگاه آموزشی آشنایی با دیدگاه های آیت ­الله خامنه ­ای (مد ظله العالی) در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از مرکز فرهنگی دانشگاهی امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی، کارگاه آموزشی آشنایی با دیدگاه های فرهنگی حضرت آیت الله خامنه ای (مد ظله العالی) ویژه اساتید‌ درس اندیشه ها و وصایای حضرت امام خمینی (ره) به همت مرکز فرهنگی دانشگاهی امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر علی ذو علم مدرس کارگاه با اشاره به تنوع تعاریف فرهنگ، به تعریف فرهنگ از دیدگاه مقام معظم رهبری به عنوان مجموعه ای از معتقدات و خلقیات جامعه پرداخت.

وی با طرح دیدگاه حضرت آیت الله خامنه ای تحت عنوان اصالت فرهنگ نسبت به نهادهای سیاست و اقتصاد، تقدم فاعلی و غائی برای فرهنگ نسبت به دو نهاد دیگر قائل شده و فرهنگ مطلوب را فرهنگ برآمده از اسلام دانست.

حجت الاسلام والمسلمین ذو علم ادامه داد: استقلال فرهنگ از جغرافیا به عنوان پدیده قرن حاضر از مسائل مهم حوزه فرهنگ است و واژه های توحید، هویت و پیشرفت از مفاهیم محوری در نظام واره فرهنگی در دیدگاه مقام معظم رهبری است.

وی با اشاره به سه مولفه مبنایی هویت، یعنی اسلام، ایران و انقلاب اسلامی از منظر حضرت آیت الله خامنه ای گفت: حفظ منافع ملی تابع حفظ و ارتقای هویت ملی ایران است.

حجت الاسلام والمسلمین ذو علم اظهار داشت: پیشرفت در اندیشه مقام معظم رهبری و نیز در تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، شامل پیشروی در فکر، علم، زندگی و معنویت است و پرورش فضیلت تفکر، اولین مولفه مهم در این زمینه است.

انتهای پیام/

کد خبر: 989023

وب گردی

وب گردی