ارائه اولویت‌های ضروری در پیشبرد اهداف کسب‌وکارهای نوپا و شتاب دهنده‌ها

جلسه کارگروه آب در ستاد توسعه فناوری‌های «آب، خشک‌سالی، فرسایش و محیط‌زیست» معاونت علمی؛ به‌منظور بررسی اولویت های فناوری سال جاری تشکیل شد. در این جلسه ضمن تاکید بر لزوم همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان بر اولویت‌های ضروری در برنامه کسب‌وکارهای نوپا و شتاب‌دهنده‌ها تاکید شد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، جلسه کارگروه آب در ستاد توسعه فناوری‌های «آب، خشکسالی، فرسایش و محیط‌زیست» معاونت علمی با حضور نادر قلی ابراهیمی دبیر ستاد توسعه فناوری آب، خشک‌سالی، فرسایش و محیط‌زیست معاونت علمی و همچنین اعضا کارگروه آب، به‌منظور بررسی اولویت‌های فناوری در سال جاری تشکیل شد. موضوع مطرح‌شده در این جلسه ضمن بررسی اولویت‌های فناوری در حوزه آب، بر لزوم ارائه اولویتهای ضروری در پیشبرد اهداف کسب‌وکارهای نوپا و شتاب‌دهنده‌ها تاکید شد.

بر اساس این گزارش؛، جهانگیر پور همت، دبیر کارگروه آب ستاد توسعه فناوری آب، خشکسالی، فرسایش و محیط‌زیست معاونت علمی، ضمن شرح مختصری از وظائف مورد انتظار این کارگروه بیان کرد: راهبری طرح های کلان، رصد فناوری های حوزه آب در مقیاس ملی و بین‌المللی، تبیین وضع موجود و اولویت‌بندی طرح‌ها از وظایف این کارگروه است.

وی همچنین با اشاره به سند راهبردی توسعه فناوری‌های «آب، خشکسالی، فرسایش و محیطزیست» 30 عنوان طرح را از اولویت‌های سال جاری خواند.

در این جلسه ضمن بررسی اولویت های فناوری سال جاری، سازوکار و مبانی اولویت بندی طرح‌ها بحث و بررسی شد.

در جمع بندی این جلسه دبیر ستاد توسعه فناوری‌های «آب، خشک‌سالی، فرسایش و محیط‌زیست» معاونت علمی با تأکید بر عملیاتی شدن اقدامات گذشته، گفت: ارائه اولویت های ضروری در پیشبرد برنامه کسب‌وکارهای نوپا و شتاب‌دهنده‌ها از اهداف ضروری است.


بر اساس این گزارش از موضوعات مطرح‌شده در این جلسه می‌توان به همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین بخش خصوصی، لزوم توجه به طرح‌های غیر سازه ای، فناوری های نرم‌افزاری، جریان سازی فناوری های مدیریتی، فرهنگی و فرهنگسازی و همچنین هوشمند سازی آبیاری اشاره کرد.

همچنین موضوعات تغییرات اقلیمی و آب‌وهوا، کاهش تبخیر، فناوری های زیربنایی، تأمین فناوری های موردنیاز مدیریت باز، تخصیص و حکمرانی آب و همچنین تعریف و تبیین ضوابط حمایت از طرح ها و ملاحظه چرخه آب، از دیگر موضوعات مطرح‌شده در این جلسه بودند.

انتهای پیام/

کد خبر: 989038

وب گردی

وب گردی