دوره های DBA-MBA موسسات آموزش عالی آزاد «مقطع» محسوب نمی شود

دفتر آموزش عالی غیردولتی وزارت علوم اعلام کرد: مجوز دوره های DBA-MBA صادر شده برای موسسه آموزش عالی آزاد به عنوان مقطع محسوب نمی شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دفتر آموزش عالی غیردولتی وزارت علوم اعلام کرد: مجوز دوره های DBA-MBA صادر شده برای موسسه آموزش عالی آزاد به عنوان مقطع محسوب نمی شود.

مجوز این دوره ها، فقط به عنوان دوره های کوتاه مدت محسوب می شوند و پس از گذارندن این دوره‌ها برای دانشپذیران گواهینامه صادر می شود.

گفتنی است، MBA مخفف اصطلاح Master of Business Administration است که معادل فارسی آن “دوره پیشرفته مدیریت کسب و کار” است. نگاه MBA به مسائل حوزه مدیریت بیش از آنکه پژوهشی و تحقیقاتی باشد کاربردی و عملی است. به بیان دیگر هدف اصلی MBA تبدیل دانش صرف مدیریتی به مهارت کاربردی و اجرایی مدیریت است. در طی دوره های تحصیل MBA دانش پذیران با استفاده از دانش مدیریت درصدد حل مسائل و برطرف کردن چالش های مدیریتی واقعی بر می آیند. MBA مدیریت کاربردی برای کسانی است که میخواهند از علم مدیریت برای بهبود شرایط کسب و کار خود و یا ارائه مشاوره و خدمات مدیریتی به دیگر کسب و کارها استفاده کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 989039

وب گردی

وب گردی