فیضی: توسعه انرژی های نو برای حفظ محیط زیست ضروری است

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی توسعه انرژی های نو و تجدیدپذیر را برای حفظ محیط زیست ضروری دانست.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از اردبیل، محمد فیضی در مراسم آغاز بکار مرکز تحقیقات انرژی این واحد دانشگاهی اظهار کرد: کل دنیا به این نتیجه رسیده اند که برای حفظ محیط زیست، دست از منابع فسیلی بکشند و این در حالی است که مصرف انرژی در ایران بیش از 4 برابر میانگین دنیاست.

وی گفت: تا سال 2050 بیش از 80 درصد انرژی جهان از انرژی های تجدیدپذیر خواهد بود و کشور ما باید تلاش کند در برنامه ریزی های خود با استفاده از مراکز تحقیقاتی و علمی در این مسیر مهم قرار گیرد.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل ادامه داد: در برنامه ششم توسعه و سیاست های مقام معظم هبری همه این موارد پیش بینی شده و باید تا پایان برنامه ششم مصرف انرژی 50 درصد کاهش یابد.

وی افزود: با تصویب مجلس شورای اسلامی 32 درصد از فروش منابع انرژی اعم از نفت و گاز در اختیار صندوق توسعه ملی قرار می گیرد تا برای آیندگان برنامه ریزی و هزینه شود.

فیضی اضافه کرد: مجلس اجازه داده 200 میلیون دلار از صندوق توسعه برای نگهداری آب هایی که از بین می رود برداشته شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از اوایل شروع این دوره مجلس اتفاقی که افتاد و بنده به عنوان نماینده موافق صحبت کردم دو سازمان سانا و سابا در یکدیگر ادغام و وظایف آنها به سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی "ساتبا" منتقل شد.

کد خبر: 989040

وب گردی

وب گردی