حضور گسترده دختران دانشجو، مانع سیاست بازی در حوزه زنان است

مریم زارع دبیر واحد خواهران اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: از مسائل مهم در جنبش دانشجویی که طی دهه‌های اخیر نمود و بروز بیشتری به خود گرفته است حضور موثر دختران دانشجو در این عرصه است.

مریم زارع دبیر واحد خواهران اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با تبریک روز دانشجو تصریح کرد: جنبش به معنای تحرک و جنبش دانشجویی به معنای حرکتی است که قشر دانشجو برای خارج شدن از حالت ایستایی انجام می دهد،استقلال رأی و حریت در عملکرد و تصمیم گیری یکی از مهم ترین مؤلفه های جنبش دانشجویی محسوب می‌شود. جریانی که جنبش دانشجویی در جامعه ایجاد می کند برخاسته از روح آرمان گرایی؛ واقع بینی و عدالت خواهی است.

زارع رسالت های اصلی جنبش دانشجویی را کادرسازی و تربیت نیروی تراز انقلاب دانست و بیان کرد: در حال حاضر باید دانشجویان در مسیر پرپیچ و خم پیشرفت بدون توجه به منافع شخصی پای کار انقلاب بمانند که در این راستا می توانند از ظرفیت عظیم دانشگاهی برای جذب نیروی کار آمد و استفاده از آن جهت پیشرفت و خط دهی در رسیدن به آرمان های جامعه پیش برند. جنبش دانشجویی همواره در پشت سر گذاشتن صحنه های پرتلاطم انقلاب اسلامی مؤثر بوده است و همچنان سعی در پیشتازی در این مسیر دارد.
دبیر واحد خواهران اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان افزود: با مقایسه میزان اثرگذاری جنبش دانشجویی در گذشته با حال به ضعف این تاثیر‌گذاری می رسیم که در بررسی علل این ضعف با دو علت اصلی کم کاری و ضعف محتوایی دانشجویان که نیاز به تلاش هرچه بیشتر جامعه دانشجویی را می طلبد و عدم توجه سابق به جنبش دانشجویی از سوی مسئولین کشور مواجه می‌شویم.
این فعال دانشجویی با ذکر این نکته که از مسائل مهم در جنبش دانشجویی که طی دهه های اخیر نمود و بروز بیشتری به خود گرفته است حضور موثر دختران در این عرصه می باشد، گفت: بی تردید حضور گسترده زنان در این جایگاه باتوجه به نقش ویژه آنها در خانواده و شکل گیری تمدن نوین اسلامی اثرات مثبتی در پیشبرد اهداف جنبش دانشجویی خواهد داشت. از سوی دیگر رشد بینش سیاسی و تشکیلاتی از دیگر برکات حضور هدفمند دختران در تشکیلات است و عرصه را برای کسانی که قصد دارند با سیاسی بازی مسائل اصلی حوزه زنان را از اولویت خارج کنند تنگ‌تر خواهد کرد.
انتهای پیام/

کد خبر: 989052

وب گردی

وب گردی