آرامش خاطر دانشجویان از ملزومات تحصیلات آموزش عالی است

دانشگاه مک گیل به عنوان یکی از قدیمی ترین دانشگاه هایی که در دنیا وجود دارد سالانه افراد زیادی را برای تحصیل به خود جذب می کند. این دانشگاه رشته‌ها و امکانات مختلفی به دانشجویان ارائه می دهد تا دانشجوهای بین المللی در طول مدت تحصیل خود با آسودگی خیال ادامه تحصیل دهند.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، دستگاه‌های تشخیصی دستگاه هایی هستند که برای شناسایی علت یک پدیده خاص، (معمولا مرتبط با شرایط پزشکی) استفاده می شوند. نمونه هایی از دستگاه های تشخیصی دستگاه های تصویربرداری رزونانس مغناطیسی، سنسورهای دما و یا دستگاه های تنظیم کننده ضربان قلب هستند.

قطعا این دستگاه ها در زندگی بشر پیشرفت بسیاری ایجاد کرده و می‌کنند. در ادامه برای آشنایی بیشتر با دانشگاه مک گیل کانادا خبرنگار گروه علم و فناوری گفت‌وگویی داشته با « رانیا جمال » دانشجوی مصری دکترای این دانشگاه که در زمینه دستگاه های تشخیصی مطالعه می کند.

خود و رشته ای که در آن تحصیل می کنید را معرفی کنید.

رانیا جمال هستم، دانشجوی سال چهارم دانشگاه مک گیل کانادا دانشکده مهندسی الکترونیک و کامپیوتر. زمینه تحقیقاتی من در مورد دستگاه های تشخیصی با استفاده از حفره های سیلیکون فوتونیک (silicon photonic cavities) است.

چه تکنولوژی هایی توسط این دانشگاه برای شما ارائه شده است؟

من از نرم افزارهای مختلفی مثل COMSOL، متلب، لومریکا، آپتیویو و متمتیکا برای انجام کارهای تحقیقاتی خود استفاده می کنم و معمولا به تمام ابزارهای آزمایشگاهی مورد نیاز مانند اتاق کار چشم پزشکی، لیزرهای قابل تنظیم، تقویت کننده فیبر نوری ربیوم، طیف سنج نوری، اسیلوسکوپ و حسگرهای نوری دسترسی دارم.

برای دانشجویان دوره کارشناسی که دارای معدل تحصیلی بالاتری هستند به عنوان تشویق دسترسی‌هایی به برخی اتاق های خاص و آزمایشگاه ها وجود دارد. این افراد حتی برای گذراندن دوره های کارآموزی با کمک هزینه 1000دلاری به خارج از کانادا و کشورهایی مانند آمریکا، مکزیک و برزیل می روند که علاوه بر گذراندن دوره کارآموزی با فرهنگ های دیگر نیز آشنا می شوند.

علاوه بر همه اینها مک گیل دارای مراکز تحقیقاتی بسیاری نیز است که همه اینها به پیشرفت دانشگاه و ارائه تکنولوژی های جدید کمک می کند برخی از این مراکز تحقیقاتی مرکز تحقیقاتی بین رشته ای موسیقی، رسانه و فناوری(CIRMMT)، مرکز فیزیک مواد(CPM)، بیوانفورماتیک و موسسه مواد پیشرفته هستند.

آیا انجمن‌های دانشجویی در دانشگاه شما وجود دارند؟

بله انجمن های دانشجویی بسیاری در دانشگاه ما وجود دارد که من از همه آن ها آگاهی ندارم و خودم به شخصه عضو انجمن فارغ التحصیلان مهندسی الکترونیک هستم. انجمن دیگری در زمینه آشنایی دانشجویان تازه وارد با افرادی که تجربه حضور در دانشگاه را دارند وجود دارد که می کوشد شرایط برای تازه وارد ها بهتر شود و به گونه ای بتوانند با محیطی که به آن وارد شده اند اُخت گیرند. این انجمن برنامه هایی مانند آشنایی دانشجویان با محیط اطراف دانشگاه، محل بانک و مراکز خرید نزدیک به دانشگاه، آشنایی دانشجویان با مونترال و کمک به یافتن آپارتمان مناسب را ارئه می دهد.

دانشگاه شما برای جذب دانشجویان خارجی چه رویکرد و سیاست هایی دارد؟

مک گیل دانشگاه قدیمی است که شهرت بالایی دارد و من فکر می کنم شهرت این دانشگاه به تنهایی افراد زیادی را از سراسر دنیا به خود جذب می کند تا جاییکه تقریبا بیش از یک چهارم دانشجویان از خارج کانادا و بین 150 کشور مختلف جهان هستند.

به نظر من تا زمانی که افراد زیادی برای تحصیل در این دانشگاه مشتاق هستند روند پذیرش به صورت رقابتی خواهد بود و همچنین فکر می کنم به علت روند آسان مهاجرتی، دانشجویان بین المللی زیادی به طور کلی جذب دانشگاه های کانادایی می شوند.

علاوه بر این، دانشگاه با حمایت دانشجویان حتی خارج از محیط، زمینه را برای اعتماد و احساس راحتی برای آن ها فراهم می کند برای مثال برخی کتابخانه ها، سوپرمارکت ها حتی بلیت های اتوبوس برای دانشجویان تخفیف های ویژهای قائل می شوند.

مک گیل برای دانشجویان شرایطی را ایجاد می کند که به عنوان یک دانشجوی دکتری هرجایی که باشند بتوانند به راحتی ابراز عقیده کرده و با اعتماد به‌نفس کامل امکان حضور در محافل علمی را داشته باشند.

در مورد مسائل روحی دانشجویان نیز دانشگاه خود را موظف کرده است تا آنان را تحت رصد خود گیرند به طوری که بیمه آنان به آن ها این اجازه را می دهد تا به صورت رایگان از مشاوره و خدمات درمانی دانشگاه استفاده کنند و محیطی بهتر و امن تر از لحاظ روانی برای ادامه تحصیل در دسترس داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 989059

وب گردی

وب گردی