بزرگ‌ترین انقراض گونه‌های جانوری چه زمانی بوده است؟

دانشمندان با بررسی های آزمایشگاهی و استفاده از فسیل‌ها اعلام کردند که گرم شدن آب اقیانوس‌ها باعث رخ دادن بزرگ‌ترین انقراض حیوانی در حدود 252 میلیون سال پیش شده است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز به نقل از دانشگاه واشنگتن، دانشمندان اعلام کردند که به دلیل تغییرات آب و هوایی بزرگ‌ترین انقراض گونه‌ها در اقیانوس ها در حال رخ دادن است؛ زیرا آب اکسیژن کافی را برای جانداران موجود در آن ندارد.

حدود 252 میلیون سال پیش طی بزرگترین انقراض در زمین، اقیانوس ها گرم شدند؛ بنابراین سوخت و ساز بدن حیوانات دریایی افزایش یافت. آب های گرمتر اقیانوس اکسیژن کافی برای مقابله با افزایش نیاز حیوانات را نداشت، به طوری که 96 درصد از تمام گونه های دریایی از بین رفتند.

این نتیجه گیری ها توسط دانشمندان و بر اساس مدل سازی شرایط اقیانوس ها و متابولیسم حیوانات به وسیله تجزیه و تحلیل داده های منتشر شده آزمایشگاهی و سوابق فسیلی صورت پذیرفت.

نتایج نشان داد که اکثر گونه‌های حیوانی در قطب ها از بین رفته اند؛ زیرا گرم شدن در این مناطق نسبت به مناطق گرم‌تر تاثیر بیشتری بر گونه های حیوانی می گذارد.

دانشمندان هشدار دادند که اگر میزان گازهای گلخانه‌ای در همین سطح کنونی باقی بماند، در سال 2100 با افزایش 20 درصدی گرما، بزرگ‌ترین انقراض دوران به وقوع خواهد پیوست که تا سال 2300 این عدد 35 تا 50 درصد افزایش می‌یابد.

تمامی این خطرات به دلیل مشکلاتی است که بشر برای آب و هوا به وجود آورده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 989120

وب گردی

وب گردی