معرفی مرکز تحقیقات پیشرفته آب در پاکستان

مرکز مطالعات پیشرفته آمریکا- پاکستان (USPCAS) توسط دولت پاکستان و ایالات متحده برای حمایت از توسعه اقتصادی پاکستان با تقویت دانشگاه ها و تشویق تحقیقات کاربردی طراحی شده است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، محققین دانشگاه مهران پاکستان برای بالا بردن کیفیت آب و حفظ منابع آبی از آلودگی ها دست به پژوهش ها و تحقیقات کاربردی زدند که این همکاری با آمدن برخی محققین دانشگاه یوتا ادامه یافت.

مرکز مطالعات پیشرفته آمریکا- پاکستان (USPCAS) توسط دولت پاکستان و ایالات متحده برای حمایت از توسعه اقتصادی پاکستان با تقویت دانشگاه ها و تشویق تحقیقات کاربردی طراحی شده است.

مرکز مطالعات پیشرفته آمریکا – پاکستان به منظور تحکیم توسعه اقتصادی در پاکستان از طریق تحقیقات کاربردی در زمینه انرژی، آب، کشاورزی و امنیت غذایی طراحی شده است.

مرکز مطالعات پیشرفته آب در ایالات متحده-پاکستان (USPCAS-W) در دانشگاه مهندسی و فناوری مهران (MUET) پاکستان تحت موافقتنامه همکاری با نمایندگی ایالات متحده آمریکا در 12 دسامبر 2014 به مدت پنج سال تاسیس شده است.

USPCAS-W یک مرکز تحقیقاتی مدرن کاربردی است؛ این مرکز به آموزش هایی در سطح جهانی از طریق انجام تحقیقات کاربردی، توسعه منابع انسانی و استفاده از تکنولوژی های کاربردی برای حل بحران آب، می پردازد. در واقع این مرکز به دنبال ایجاد همکاری بین صنعت و دانشگاه است.

مرکز تحقیقاتی پیشرفته آمریکا- پاکستان به دنبال ارائه راه حل های مقرون به صرفه و پایدار برای حل چالش های مربوط به آب پاکستان و آموزش نسل بعدی دانشمندان، مهندسان و سیاست گذاران از طریق برنامه های آموزشی علمی نوین است که بر تحقیقات کاربردی برای حل مشکلات کنونی پاکستان متمرکز شده است.

USPCAS-W به تشویق و تقویت دانشمندان و محققان در جهت شرکت در پژوهش های کاربردی برای حل مشکلات کنونی پاکستان می پردازد.

USPCAS-W در امور فنی و ظرفیت سازی از دانشگاه یوتا کمک می گیرد.

در این راستا تعدادی از استادان و اعضای هیات علمی دانشگاه یوتا به پاکستان سفر کرده و درحال انجام همکاری و با دانشگاه مهران هستند.

« جفری لایتون اولمان» عضو هیات علمی دانشگاه یوتا و مشاور فنی این مرکز در گفت و گو با ایسکانیوز اظهار داشت که وی با حضور در این مرکز به دنبال کمک به استادان پاکستانی است تا ظرفیت های تحقیق و آموزش خود را بهبود بخشند.

لایتون گفت:« تحقیقات من در این مرکز روی کیفیت آب تمرکز دارد در واقع من به دنبال بهبود فاضلاب ها و مدیریت ذره‌های آن برای کاهش اثرات آنتی بیوتیک ها و آلوده کننده‌ها هستم.»

این محقق اعلام کرد:«اگرچه قرارداد این همکاری 5 ساله بوده و در سال 2019 به پایان خواهد رسید؛ اما برنامه هایی برای ادامه همکاری در این زمینه ادامه خواهد اشت. دانشگاه یوتا ظرفیت سازی را در این جهت از طریق تدریس، تحقیق در این راستا فراهم می کند. من نیز در پاکستان مستقر هستم تا به عنوان مشاور فنی در این پروژه به طور مداوم پشتیبانی فنی ارائه کنم.»

در واقع هدف این مرکز را می توان به موارد کلیدی زیر خلاصه کرد:

1.دستیابی عادلانه به آب آشامیدنی سالم و مناسب برای همه

2. دسترسی به بهداشت مناسب و عادلانه برای همه

3. بهبود کیفیت آب با کاهش آلودگی، به حداقل رساندن انتشار مواد شیمیایی خطرناک و کاهش میزان فاضلاب تصفیه نشده

4. افزایش بهره وری استفاده از آب در تمام بخش ها و اطمینان از برداشت های پایدار و تامین آب شیرین برای رفع کمبود آب و کاهش تعداد افرادی که از کمبود آب رنج می برند.

5. مدیریت منابع آب یکپارچه در تمام سطوح

6. حفاظت و بازگرداندن اکوسیستم های مرتبط با آب

انتهای پیام/

کد خبر: 989151

وب گردی

وب گردی