همگرایی صنعت و دانشگاه در راستای اشتغال‌زایی دانشجویان

دبیر انجمن های علمی دانشجویی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران گفت: کمپین «نوآورشو» و «چالش ایده یابی برای فرهنگ سازی، اعتماد سازی و بازاریابی پلتفرم مدیریت API » در آستانه هفته پژوهش در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، امروزه یکی از چالش های پیش روی دانشگاه مسئله ارتباط با صنعت است؛ چراکه ورود فارغ التحصیلان دانشگاه ها به صنعت، نیازمند تجربیات عملی همراه با علم دانشگاهی است.

روابط دانشگاه و صنعت بسیار درهم تنیده است؛ از سوی صنعت امروز برای توسعه و پیشرفت تولیدات نیازمند نیروهای متخصص، متعهد و هم‌چنین بامهارت است و از سوی دیگر دانشگاه نیز برای تولیدات و ایجاد اشتغال نیازمند علم بوده که رونق علم، پیاده سازی علم تئوری به تجربیات عملی، کارآفرینی، تقویت کارگروهی، ظهور استارت آپ‌ها و صادرات کالاها به سراسر کشورها در جهان در گروی پیوند صنعت و دانشگاه‌هاست.

تقویت این ارتباط می تواند به بهبود و توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار از دانشجویان و نخبگان علمی به عنوان نیروی انسانی دانش‌ محور کمک کند. همچنین استادان دانشگاه ها می توانند فرصت مطالعاتی خود را برای حل مشکل یا تولید کالایی بر مبنای علمی در یک واحد تولیدی اجرایی کنند.

به بهانه برگزاری مسابقات نوآوری و ایده پردازی توسط دانشجویان و نظر به آغاز هفته پژوهش با نیکخواه دبیر انجمن های علمی دانشجویی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران به گفت و گو پرداختیم.

نیکخواه برقراری ارتباط بین دانشگاه و صنعت را راه گریز از رخوت علمی دانشگاه‌ها دانست و تصریح کرد: مرکز «ارتباط با صنعت دانشکده مدیریت» همکاری بسیاری خوبی با انجمن های علمی در این خصوص دارد که خروجی آن برگزاری کارگاه ها با هدف یادگیری فنون بازارکار برای دانشجویان است.

دبیر انجمن های علمی دانشجویی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران با خبر راه اندازی کمپین «نوآورشو» از تاریخ 10 الی 20 آذرماه، گفت: در این کمپین سه شرکت مشکلات حوزه کاری و استارت آپ خود را بیان می کنند و دانشجویان باید به ارائه راهکار عملی و خلاقانه برای حل این چالش بپردازند و در نهایت بابک بختیاری کارآفرین نمونه کشوری به تبیین و ذکر محسنات و معایب راهکارها دانشجویان برای حل چالش می پردازد.

این فعال دانشجویی اضافه کرد: به موزات این کمپین مسابقه معرفی «چالش ایده یابی برای فرهنگ سازی، اعتماد سازی و بازاریابی پلتفرم مدیریت API » نیز در حال برگزاری است.

نیکخواه گفت: رویداد اول با هدف «حل چالش نوآوری در دانشکده‌ مدیریت» است و در این بخش ایده‌های برتر با رأی اکثریت شرکت‌کنندگان انتخاب می‌‌شود و تلاش برای اجرایی شدن آن انجام خواهد گرفت و رویداد دوم با هدف «حل چالش‌های نوآوری در صنعت» است. برای این منظور نیاز است کلیه‌ دانشجویان ایده‌ها و راه حل‌های خود برای توسعه‌ کسب ‌وکار سه استارت‌آپ با نام‌های دیدآب، دیالوگ و سوآپی ارائه دهند.

شایان ذکر است، در راستای پرورش دانشجویان خلاق و آشنا با بازارکار در صنعت پیشتر نیز برنامه «پرانتز» برگزار شد که از فارغ التحصیلان دعوت شد از تجارب کاری خود در راه اندازی کسب و کار موفق برای دانشجویان سخن گویند.

خبرنگار: حمید انصاری

انتهای پیام/

کد خبر: 989162

وب گردی

وب گردی