احیای آب‌نماهای  مرکز پایتخت

آب‌نماهای واقع در محله های مرکزی شهر تهران در مرکز پایتخت تعمیر و احیاء می شوند.

به گزارش ایسکانیوز، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 11 از تعمیر و احیاء آب‌نماها باهدف زیباسازی بصری و ایجاد منظر باطراوت در مرکز پایتخت خبر داد.

کورش خرد با اعلام این خبر گفت: آب‌نما جایگاه ویژه ای در فرهنگ ما ایرانی ها دارد و همیشه مظهر طراوت و شادابی بوده است؛ با توجه به این که بعضی از آب‌نماهای موجود در میادین در طول زمان دچار نواقص و کاستی هایی شده است؛ تعمیر و احیای آب‌نماهای شهری در دستور کار قرار دارد.

خرد در ادامه افزود: با شناسایی این آب‌نماها در محلات مرکزی شهر تهران در مجموع 6 آب‌نما برای تعمیر و احیاء در نظر گرفته شده اند که شامل آب‌نمای میدان حر، بوستان دانشجو، بوستان رازی، پارک تهرانی، پارک قبله و آب‌نمای مقابل فروشگاه اتکا در محله‌های مرکزی شهر تهران است.

معاون خدمات شهری منطقه 11 همچنین در ارتباط با نورپردازی المان های شهری گفت: طرح نورپردازی مراکز شهری تاریخی و مهم آماده شده است و اجرای این طرح های نورپردازی در دو میدان حر و میدان رازی و نورپردازی ساختمان مجلس قدیم در دستور کار قرار دارد.

6 آب‌نما برای تعمیر و احیاء در نظر گرفته شده‌اند که شامل آب‌نمای میدان حر، بوستان دانشجو، بوستان رازی، پارک تهرانی، پارک قبله و آب‌نمای مقابل فروشگاه اتکا در محله های مرکزی شهر تهران است

او همچنین از پایان نورپردازی بوستان رودکی خبر داد و در ارتباط با جزئیات این نورپردازی گفت: بوستان رودکی به دلیل نبود نور و روشنایی مناسب، تبدیل به یک فضای بی دفاع شهری شده بود که همین امر این بوستان را در ساعاتی از شب با حضور معتادین ناایمن ساخت که در راستای ایمن سازی و بهبود وضعیت نور و روشنایی این بوستان، پایه چراغ در سراسر این بوستان نصب و همچنین با توجه به وجود باغ راه کوچکی در ضلع شمالی پارک این باغ راه نیز نورپردازی شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 989177

وب گردی

وب گردی